دانش‌آموز سعودی از اسرائیل به ایران پناه آورد!

درحالی که ریاض به صورت آشکار از تهران گریزان بوده و به صورت مخفی به تل‌آویو پناه می‌برد، یک جوان سعودی در مسابقات المپیک شیمی در چک و اسلواکی برعکس این داستان عمل کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۱۵

به گزارش الجزیره، مانند میلیونها جوان عرب، عبدا... الملحم، دانشآموزی سعودی بود که حاضر نشد در کنار پرچم اسرائیل بایستد. زیرا آن را رژیمی اشغالگر میداند که اراضی عربی را تصرف و در کرانه باختری و غزه هر روزه جوانان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار میدهد. در نظر او اسرائیل همان رژیمی است که درصدد یهودیسازی بیتالمقدس برآمده و به اشکال گوناگون به مسجدالاقصی توهین میکند.

در جریان تجلیل از برندگان المپیاد بینالمللی شیمی در اسلواکی، الملحم نیز رفت تا مانند سایر دانشآموزان پرچم کشورش را به دست گرفته و روی سن بایستد. اما ناگهان وقتی دید در کنار پرچم اسرائیل قرار گرفته بسرعت خود را به مکان دیگری رساند و در کنار یک دانشآموز ایرانی قرار گرفت. او نه تنها به این مساله واکنشی منفی نداشت، بلکه ترجیح داد تا آخر مراسم در کنار او باقی بماند.

این اتفاق عجیب طی روزهای گذشته بازتاب گستردهای در شبکههای مجازی جهان عرب داشته است. محمد سعید نشوان، نویسنده فلسطینی دراین باره نوشت: «این داستانی کوتاه از آگاهی ملتهاست. دانشآموز سعودی به جای ایستادن در کنار پرچم اسرائیل رفت و در کنار دانشآموز ایرانی ایستاد. این اقدام برای خود پیام روشنی داشت و آن اینکه به صهیونیستها میگوید شما مثل سرطان میمانید و منطقه ما هرگز وجود شما را تحمل نخواهد کرد.» این نویسنده در پایان افزود: «ما به این جوان افتخار میکنیم.»

در همین رابطه احمد الجهنی در یک پیام توییتری نوشت: «آری این ملت عربستان است نه آن چیزی که رسانههای صهیونیستی ترسیم میکنند. ما تکرار میکنیم: آری فلسطین در قلب ماست.» یک حساب کاربری تحت عنوان «به سوی آزادی» نیز در شبکههای مجازی دایر شد تا کاربران در باره اقدام این دانشآموز سعودی اظهارنظر کنند. بسیاری ضمن ستایش از عبدا... الملحم نوشتند این امر بیانگر ریشه داشتن مساله فلسطین در عمق وجدان همه اعراب و ازجمله سعودیهاست. دکتر محمد الصالح با اشاره به این اتفاق مینویسد: «میلیاردها دلار صرف میکنند تا روابط اعراب و اسرائیل را عادی کنند، اما به سادگی یک جوان با حرکت خود همه را باطل میکند.» وی در ادامه نوشت: «این تصادف عجیبی است که الملحم در کنار دانشآموز ایرانی میایستد. یمکرون و یمکر ا... [ آنها مکر میکنند و خدا هم مکر میکند].»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها