رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با هشدار به کاربران فضای مجازی اعلام کرد؛ مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه‌های غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱۷

سرهنگ مصطفی نوروزی گفت: اخیراً انتشار اپلیکیشنهای اندرویدی جعلی تحت عناوین مختلف نظیر صیغه یاب، دوست یاب، ماهواره جیبی، آپ شو و ... و هدایت به درگاههای جعلی به بهانه فعالسازی توسط مجرمان حوزه فیشینگ بشدت افزایش یافته و بهرغم دستگیری اعضای باندهای مجرمانه در این حوزه، متاسفانه تعداد قربانیان این شگرد رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست لذا به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه میکنم قانون جرایم رایانهای را مطالعه کرده و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا گفت: متاسفانه برخی کاربران در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایتهایی میشوند که دارای محتوای نامناسب و فریبنده بوده و گاهی اقدام به دانلود کردن برخی فایلهای به اشتراک گذاشته شده توسط این سایتها میکنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایلهایی که روی این سایتها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارها است.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا هشدار داد: مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامههای غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها میکنند.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مورد مجرمانه یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشهای مردمی اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها