اگر کربوهیدرات کافی مصرف نکنید بدن‌تان با بروز علائمی شما را از کمبود کربوهیدرات‌ها آگاه می‌کند. موارد زیر برخی از این علائم هستند:
کد خبر: ۱۱۵۶۰۵۲

انرژی کم: یکی از مهمترین نقشهای کربوهیدراتها تامین انرژی بویژه برای مغز و سیستم عصبی است. مصرف ناکافی کربوهیدراتها باعث میشود در طول روز انرژی کمی داشته باشید و احساس خستگی کنید.

یبوست: کربوهیدراتهای سالم مانند غلات کامل، سبزیجات، لوبیا، میوهها و آجیل، سرشار از فیبر هستند. مصرف کافی کربوهیدراتهای پیچیده مانند نان سبوسدار، پاستا، غلات و حبوبات با آسان ساختن حرکات روده به سلامت گوارش کمک میکند. مصرف ناکافی این کربوهیدراتها میتواند به یبوست منجر شود.

دهان بدبو: وقتی کربوهیدرات کافی مصرف نمیکنید بدن برای تولید انرژی به سوزاندن چربیها و پروتئینهای ذخیره شده میپردازد. این چربیها و پروتئینهای سوزانده شده معمولا بوی بدی در دهان ایجاد میکنند.

جلسات ورزشی کسالتآور

بدون مصرف کربوهیدرات کافی به احتمال زیاد هنگام ورزش احساس خمودگی و کسالت میکنید و قدرت تحمل ورزشهای شدید را ندارید. بهتر است قبل از شروع ورزش، کربوهیدرات کافی مصرف کنید تا هنگام ورزش انرژی کافی برای سوزاندن چربی داشته باشید.

توقف پیشرفت برنامه کاهش وزن: مصرف ناکافی کربوهیدرات باعث میشود کبد با تولید قند این کمبود را جبران کند؛ درنتیجه سطح قند خون افزایش مییابد. افزایش قند خون ترشح انسولین - هورمون ذخیرهکننده چربی - از لوزالمعده را به دنبال دارد. بنابراین شما چربی بیشتری ذخیره خواهیدکرد.

گرسنگی دائمی: کربوهیدراتهای سالم سرشار از فیبرهایی هستند که شما را به مدت طولانیتری سیر نگه میدارند. اگر به دلیل کاهش مصرف کربوهیدراتها فیبر کافی دریافت نکنید، دائم احساس گرسنگی خواهید داشت. رژیم کم چرب و کم کربوهیدرات برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند یک فاجعه است.

تغییرات خلق و خو: به دلیل کاهش انرژی و گرسنگی دائمی شما به طور خودکار تحریکپذیر و بیحوصله خواهید شد. کربوهیدارتها همچنین در تولید سروتونین یا هورمون حال خوب که در مغز تولید میشود، نقش مهمی دارند.

منبع: food.ndtv.com

یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها