به بهانه جدایی وحید امیری و امید ابراهیمی از پرسپولیس و استقلال

یک روز فرمانده و امیر، ‌یک روز خائن و…

شاید کمتر هوادار فوتبالی نقل و انتقال‌های تاریخی در فوتبال ایران را به یاد داشته باشد اما رفتن بعضی از بازیکن‌ها بدجور روی اعصاب آنها رژه رفته است.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۱۶

همیشه در فوتبال ایران این رسم وجود دارد که بازیکنی اگر از تیم رفت یک عذرخواهی ساده میکند و دست هواداران را میبوسد، و اگر در تیم ماند که میگوید: «به خاطر هواداران ماندم!» سال هاست که رفت و آمد فوتبالیستها از تیمی به تیم دیگر که یکی از دلایل اصلی آن پول است به بیان همین یکی دو جمله خطاب به هواداران خلاصه میشود و آنچه در اذهان باقی میماند «یک بیمعرفتی» است که از سوی بازیکنها صورت گرفته است. اما آیا واقعا بازیکنان بی معرفت هستند؟ نمونه اش رفتن وحید امیری و امید ابراهیمی در همین چند روز گذشته. در شرایط بد اقتصادی و آنجا که دلار هر روز گران تر از دیروز میشود آنها قراردادهایی را امضا کردند که تقریبا 15 ـ 10 میلیارد را سر سفرهشان میگذارد. کدام یک از طرفداران در هر شغل و منسبی که هستند اگر با این پیشنهاد روبرو میشدند به آن«نه» میگفتند؟ بخصوص امیری و ابراهیمی که آخرین سالهای فوتبال خودشان را هم سپری میکنند و شاید دیگر چنین پیشنهادهایی نداشته باشند. اما به واقع آیا امیری و ابراهیمی خائن هستند؟آنها که تا دیروز لقب فرمانده و امیر داشتند چطور یکدفعه میشوند بیغیرت؟ آیا مشکل از بازیکنان است که قراردادی با باشگاه نداشته اند یا مدیریتی که از شش ماه قبل میدانسته قرارداد بازیکنش به پایان میرسد اما سراغ تمدید قراردادش نرفته است؟ در این گزارش و به بهانه جدایی امیری و ابراهیمی از پرسپولیس و استقلال به بازیکنانی اشاره شده که با رفتنشان از تیم شاید دل خیلی از هواداران را شکستند که اگر نمیرفتند غرور خودشان و دل خانوادههایشان میشکست!

مهمترین نقل و انتقالهای فوتبال ایران

1- هاشمینسب (پرسپولیس به استقلال) 100 میلیون

2- نیکبخت (استقلال به پرسپولیس) 270 میلیون

3- علی انصاریان (پرسپولیس به استقلال)

4- مجتبی جباری (استقلال به سپاهان) 1 میلیارد و 100 میلیون

5- خسرو حیدری (استقلال به سپاهان) آن زمان سقف قرارداد بود و 350 میلیون ثبت شده است اما در آمارهای غیررسمی رقم بالای یک میلیارد بوده است.

6- مهدی رحمتی (استقلال به پیکان) 2 میلیارد

7- امید ابراهیمی(استقلال به الاهلی) 6 میلیارد

8- وحید امیری(پرسپولیس به ترابوزان) حدود 14 میلیارد

9- محسن مسلمان(پرسپولیس به ذوبآهن) 1.5 میلیارد

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها