دونالد ترامپ مدتی پس از انتخاب به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به دشمن رسانه‌ها شهرت یافت و راهیابی وی به کاخ سفید و آغاز سیل تهدیدها و هشدارهای وی علیه رسانه‌های بزرگ آمریکایی نیز نشان داد این موضوع واقعیت دارد. البته دلایل مختلفی برای این دشمنی می‌توان اشاره کرد که از جمله آنها توجه ویژه رسانه‌ها به رفتارهای غیراخلاقی ترامپ و آزارهای جنسی، فرار مالیاتی و مهم‌تر از همه پرونده اتهامی ارتباط کمپین انتخاباتی وی با روسیه برای پیروزی در راهیابی به کاخ سفید است.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۱۷

به گزارش ایرنا، مواضع ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال 2016 ریاست جمهوری و سپس از زمان ورود به کاخ سفید علیه رسانههای اصلی آمریکا خصمانه بوده و آنها بویژه شبکه خبری سیانان را رسانهای فریبکار و دروغین خطاب کرده است. ترامپ پیش از این پا را فراتر نهاده بود و 30 بهمن 95 در توییتی آشکارا گفته بود رسانههای آمریکایی دشمن مردم کشور هستند.

رئیسجمهور آمریکا مدتی کوتاه پس از در اختیار گرفتن قدرت در حساب شخصی خود نوشته بود: «اخبار جعلی» رسانههایی مانند «ان.بی.سی نیوز»، «ای.بی.سی»، «سی.بی.اس»، «سیانان» و «نیویورک تایمز» دشمن من نیستند، دشمن مردم آمریکا هستند.

در ادامه تداوم ضدیتهای ترامپ با رسانهها وی 19 اردیبهشت 97 گفت: با وجود موفقیتهای عالی ما در زمینه اقتصاد و همه موارد دیگر، 91درصد از اخبار این رسانهها در مورد من، منفی (جعلی) است. چرا با رسانهها در حالی که فاسدند، همکاری بالایی داریم. اعتبارنامهها ابطال شود. همچنین او در 21 تیر به رسانههایی که شکست دیدار وی (25 تیر) با ولادیمیر پوتین همتای روس را پیشبینی کرده بودند، حمله کرد و آنها را دروغگو خواند.

اکنون با توجه به یکجانبهگراییهای ترامپ نهتنها علیه ایران و برجام بلکه وارد کردن فشار بر متحدان اروپایی آمریکا و همچنین کانادا، این فرصت برای دیپلماسی ایرانی وجود دارد تا پیامدهای رویکردهای تقابلی ترامپ در عرصه بینالمللی را با احتمال بروز مخاطرات هولناک بشناساند و بیش از گذشته برای تامین منافع ملی و تضمین تداوم امنیت در منطقه بکوشد، همانگونه که روز شنبه حضرتآیتا... خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و روز یکشنبه نیز حسن روحانی رئیسجمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرا، دیپلماتهای ارشد و نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور بر آن تاکید کردند.

حضرت آیتا... خامنهای عنوان کردند: قدرت میدانی پشتوانه دیپلماسی است. مهم این است که هر گونه عنصر اقتدار به نوعی دستاورد سیاسی و اقتصادی تبدیل شود. روحانی نیز معتقد است: وظایف دیپلماتهای توانمند و عزیز سنگینتر از هر زمان دیگری است. فرصت برای ارتباط سفرا با افکار عمومی و جوانان جهان در فضای حقیقی و مجازی گسترده است.

به نظر میرسد اگر دیپلماتهای ایرانی در سراسر جهان بتوانند از فرصتهای پیش آمده به نحو احسن استفاده کنند، چهره روشنتر و شفافتری از ایران و تمدن ایرانی-اسلامی ارائه خواهد شد. آنها همچنین میتوانند همراه با کشورهای اروپایی و آسیایی افکار عمومی جهان را به سمتی هدایت کنند که روز به روز انزوای آمریکا را تشدید کند. دراین میان دشمنی دونالد ترامپ با رسانههای مطرح جهانی نیز میتواند کمک کار خوبی باشد و انواع اشتباهات و خطاها یا جرایم پنهان و آشکار وی را به رخ جهانیان کشیده و نشان دهد نه تنها ایران بلکه کل جهان با چه موجود جنگطلب و بیادبی مواجه شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها