نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد را می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۸۰

سوژه روز

روز پنجشنبه روز پرترافیک صفحه یک روزنامهها بود.

«تجمع دختران شینآبادی مقابل نهاد ریاست جمهوری» سوژهای بود که اغلب رسانهها به آنها پرداخته بودند. البته جای این پرسش وجود دارد که چرا برخی رسانهها که از نظر خط مشی با دولت همسو نبودند به این مساله اشارهای نکردند و ساکت از کنار آن گذر کردند.

خانم رئیسجمهور کرواسی ظاهرا همچنان یکی از سوژههای پرطرفدار در رسانهها است. نکته جالب اینجا بود که یکی از رسانهها تیتر یک رسانه دیگر را بازتاب داده و به آن واکنش نشان داده بود. خب این هم یک نوع تیتر یک زدن است دیگر!

درخواست دیدار با روحانی از سوی ترامپ دیگر موضوعی بود که باز هم روزنامههای بسیاری به آن اشاره کرده بودند. ظاهرا این موضوع مساله جذابی برای رسانهها بوده که با وجود بازتاب آن در خبرگزاریها باز هم روزنامهها به آن اشاره کردند و از کنار آن رد نشدند.

علیرضا فغانی داور ایرانی فوتبال یکی دیگر از داغترین سوژههای این روزها است. از شایعه ممنوعالتصویری و تکذیب آن تا حرف و حدیثهایی مبنی بر ادامه فعالیتهایش! رسانهها هم اغلب سراغ او رفته بودند و روایتی از اتفاقات جامجهانی تا شایعات پیرامون او را از زبان خودش بازگو کرده بودند. این شاید اولین مرتبه در تاریخ فوتبال باشد که یک داور فوتبال در ایران تا این اندازه در کانون توجه قرار میگیرد.

سخنان دادستان کل کشور یکی از پربازتابترین موضوعاتی بود که رسانهها هرکدام سهمی در صفحه یک خود به آن داده بودند. از اظهار نظر او درباره برخورد با بدحجابها تا ضربالاجل ارزی برای بانک مرکزی! از این رو آقای منتظری در روز پنجشبنه سوژه یک اغلب روزنامهها شده بود.

تغییرات در کابینه هم دیگر سوژهای بود که رسانههای راست و چپ به آن اشاره کرده بودند و هرکدام از زاویه خود به این موضوع ورود کرده بودند. این موضوع پیامهای بسیاری برای جامعه، دولت و مخالفان و موافقان دولت روحانی دارد و به همین خاطر است که روزنامهها با مرزبندیهای مختلفی که نسبت به دولت دارند به آن ورود کردهاند.

به نفع مردم، خلاف جریان

روزنامه «بهار» در کنار پرداختن به اظهارات دادستان کل کشور، دو سوژه جالب را در صفحه خود دنبال کرده بود. یکی در رابطه با رانندگان فعال در سامانه تاکسی اینترنتی «اسنپ» و پرداختن به این موضوع که چرا آنها به پول نقد بیشتر از پرداخت اینترنتی علاقه دارند! سوژه دیگری که این روزنامه به آن پرداخته بود با تیتر «جاروی گرانی بر جیب زحمتکشان» به مشکلات معیشتی مردم پرداخته بود که این هم در نوع خود سوژه جالبی بود.

«اصرار» بر اقتصاد غیردولتی

روزنامه «سیاست روز» با تیتر «رخنه فساد در اقتصاد دولتی» غیرمستقیم آب در آسیاب خصوصیها ریخته بود، در صورتی که از مشکلات اقتصاد غیردولتی سخنی نگفته و معمولا ناآگاهانه از این مدل اقتصادی سخن گفته بود. البته این چیزی است که از تیتر یک برداشت میشود و اشارهای به گزارش نکردهایم. ضمنا این روزنامه در صفحه یک خود دو مرتبه از واژه «اصرار» استفاده کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها