سارق مسلح بانک وقتی در شعبه را قفل می‌کرد، نمی‌دانست همین کار، او را گرفتار کرده و ماموران دستگیرش می‌کنند. متهم مدعی شده برای پرداخت بدهی‌هایش به بانک دستبرد زده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵۳

به گزارش جامجم، ساعت 7 و 45 دقیقه چهارشنبه مرد میانسالی در حالی که چهره خود را با ماسک و عینک دودی پوشانده بود، وارد بانک ملی در محدوده نعمتآباد شد. او پس از شلیک تیر هوایی از دستبرد مسلحانه به بانک خبر داد و در شعبه را از داخل قفل کرد.

سارق مسلح کیفی آبیرنگ همراه داشت که آن را به سمت رئیس شعبه پرت کرد و از او خواست هرچه پول در صندوق است داخل کیف بریزد. او کارکنان را تهدید میکرد که اگر در برابرش مقاومت کنند یا آژیر خطر بانک را به صدا درآورند،آنها را خواهد کشت.

سارق مسلح پس از این سرقت همراه ساک پر از پول قصد فرار از بانک را داشت، اما نتوانست دری را که خود قفل کرده بود، باز کند و شلیک او به قفل هم کارساز نشد. در حالی که سارق پشت در بانک گرفتار شده بود، ماموران پلیس سر رسیدند و سارق را دستگیر کردند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ دیروز در تشریح این سرقت در جمع خبرنگاران گفت: در بررسی پولهای همراه متهم مشخص شد وی حدود ۷۰ میلیون تومان تراول چک را از بانک سرقت کرده است.

سرهنگ منصور حمیدوند با بیان اینکه براساس تحقیقات اولیه این فرد تاکنون همدستی نداشته و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک قصد سرقت از بانک را داشته، گفت: متهم ادعا دارد سلاحش مربوط به ۲۰ سال پیش است، اما چنین نیست و تولید این سلاح مربوط به سه چهار سال گذشته است.

وی افزود: سارق پس از ورود یک تیر هوایی و هنگامی که احساس خطر میکند یک تیر دیگر شلیک میکند که تیر دوم به پای یکی از کارمندان برخورد کرده، اما برای وی جراحتی را ایجاد نمیکند و تنها باعث سوختگی شلوار کارمند بانک میشود.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه آیا بانک نگهبان داشته یا خیر نیز عنوان کرد: متاسفانه بانک نگهبان نداشته است. البته تمهیدات و بررسیهای انتظامی درباره این بانک انجام شده است. درخواست ما از تمامی روسای بانک این است که نسبت به استقرار مامور در شعب خود اقدام کرده و این درخواست را با پلیس مطرح کنند.

نقشهام حساب شده بود

مرد 51 ساله باورش نمیشود که اشتباه خودش باعث گرفتاریاش شده و نقشهاش برای دستبرد به بانک ناکام مانده است. میگوید: قصدش فقط سرقت بوده و مراقب بود که با شلیک گلوله به کارکنان بانک آسیبی نزند.

چرا تصمیم به سرقت از بانک گرفتی؟

سررسید چکهایم رسیده بود و نمیدانستم آنها را چطور پاس کنم. میخواستم هر طور شده چکها را پاس کنم. به همین خاطر سهشنبه تصمیم به سرقت از بانک گرفتم.

چه زمانی سلاح تهیه کردی؟

من راننده بیابان هستم و سالها قبل برای حفاظت از خود این سلاح را خریدم.

نقشهات برای سرقت چه بود؟

با موتور بدون پلاک مقابل بانک رفتم. ساعت 7 و 30 دقیقه وارد شدم. بانک خلوت بود و زمان مناسبی برای سرقت بود. وارد شدم و اول با قفلی که همراه داشتم، در را قفل کردم. بعد اسلحه را به سمت سقف گرفتم و گلولهای شلیک کردم. با این شلیک کارکنان و مشتریان وحشت کرده و جیغ میکشیدند. کارمندان را تهدید کردم و وقتی رئیس بانک در گاوصندوق را باز کرد تمام تراول چکها را داخل آن ریختم. خواستم از بانک خارج شوم که قفل باز نشد و کارکنان بانک با حمله به سمتم مرا دستگیر کردند.

فکر میکردی دستگیر شوی؟

نه. نقشهام حساب شده بود. اگر قفل باز میشد، فرار میکردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها