مانور رسانه‌ای وزیر جوان در طبقه نهم!

نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی را که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد، می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۶۴

سوژه روز

شاید روز دوشنبه را باید روز سوت و کور روزنامهها خواند. اتفاقی که در طول سال بارها اتفاق میافتد و روزنامهها حرفی برای گفتن ندارند. آنقدر بیخبری است که برخی از دیدار محرمانه ترامپ و پوتین هم تیتر درست میکنند و آن را عکس یک میکنند.

با این حال یکی از موضوعات داغ روز دوشنبه در رسانهها اظهارات ترامپ پس از دیدار با رئیسجمهور روسیه بوده است. هر رسانه از زاویه خود به موضوع پرداخته و برخی هم وسط لحاف را برای خواب طولانی مناسب
دیدند.

کالیندا کیتاروویچ، رئیسجمهور کرواسی که در فینال جامجهانی در زمین حاضر شد یکی دیگر از سوژههایی بود که روزنامهها به آن پرداختند و با آن موضوع بازی کردند.

دیگر سوژه داغ رسانهها در روزی که گذشت بازدید اهالی رسانه از طبقه نهم ساختمان مخابرات میدان امام خمینی(ره) تهران بود؛ بازدیدی که منطق آن روشن نبود و خب برخی از رسانهها به آن واکنش نشان دادند.

توپ بازی ترامپ و پوتین!

روزنامههای مختلف در این روز همانطور که گفته شد به ماجرای دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه اشاره کردند. روزنامه «سازندگی» با تیتر «بازگشت به جهان دوقطبی» خبر از بازگشتی میداد که مدتها بود پس از فروپاشی شوروی خبری از آن نبود. تیتر روزنامههای «هفت صبح» و «جوان» درباره این موضوع تاحدودی در تقابل با هم بودند زیرا هفت صبح نوشته بود «ملاقات محافظهکارانه در هلسینکی» و جوان نوشته بود «پایان محتاطانه مذاکرات پوتین و ترامپ» که باید محتوای گزارش این دو تیتر خوانده شود.

روزنامه «ایران» به عنوان ارگان رسمی دولت تیتری زده بود تا دل هواداران برجام را خوش کرده باشد و از دفاع پوتین از برجام در حضور ترامپ خبر داده بود!

«توپ در زمین ترامپ» تیتری بود که رسانههای بسیاری با آن بازی کرده بودند و در آخر روزنامه «شرق» بود که با تیتر
«130 دقیقه محرمانه با پوتین» نشان داد هنوز از حال و هوای جامجهانی فوتبال خارج نشده است.

رئیسجمهور پرحاشیه!

خانم رئیسجمهور کرواسی یا همان «کالیندا کیتاروویچ» یکی از چهرههای خبرساز چند روز اخیر بوده است. او با حضورش حین اهدای جوایز تیم قهرمان در فینال جامجهانی و پوشش ورزشیاش تبدیل به سوژه یک رسانههای رسمی و غیررسمی شد و بسیاری در مدح یا ذم او سخنسرایی کردند. از تیتر روزنامه «هفت صبح» که باید بهسختی ربط تیتر و عکس و تیتر عکس را پیدا میکردید تا روزنامه «شهروند»! شهروندی که برخی میگویند توزیع آن سراسری نبوده و بیشتر تبدیل به ارگان داخلی سازمان متبوعش شده
است. این روزنامه با تیتر «تحسین جهانی برای بانوی شطرنجی» بین رئیسجمهور کرواسی، پرچم این کشور و رشته شطرنج رابطهای برقرار کرده و عکسی از این شخصیت پر سر و صدای روزهای اخیر را در صفحه یک خود قرار داده
است.

مانور رسانهای وزیر جوان!

تلگرام و فیلترینگ آن و همچنین نسخههای جایگزین آن یکی از موضوعات داغ روزهای گرم تابستان 97 است.

معاون قضایی دادستان کل کشور چندی پیش گفته بود که «اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تأمین میکند» علاوه بر این سردار محمدحسین جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در گفتوگویی گفته بود: «با مراجعه به طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) میتوانید ببینید سرورهایی که برای تلگرام بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته، در صورتی که میتوانستند آنها را به سروش بدهند، اما ندادند.»

این سخنان سبب شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدیدی با حضور خبرنگاران ترتیب دهد تا به طبقه نهم ساختمان مذکور بروند و از محل بازدید کنند. این موضوع تبدیل به سوژه یک برخی رسانهها شد.

روزنامه «خراسان» با تیتر «دعوا بر سر نسخههای فارسی تلگرام، دوئل در طبقه نهم» سراغ این موضوع رفت. علاوه بر این روزنامه «فرهیختگان» هم به این موضوع با تیتر «در طبقه نهم وزارت ارتباطات چهخبر بود؟» اشاره کرد. نکته جالب ماجرا در این بازدید این بود که آیا روی تجهیزاتی که در تصاویر رسانهها دیده میشود عبارت یا لوگویی هست تا ثابت کند چنین ادعایی کذب یا صدق
است.

به نظر میرسد ماجرای بازدید از طبقه نهم بیشتر یک مانور رسانهای بود که از طرف وزیر جوان دولت دوازدهم راه افتاده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها