فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به اعلام وضعیت فوقالعاده در کشور عراق به دنبال انتشار حکم اعدام «صدام حسین ، رییس سابق حکومت این کشور» خبر داد:
کد خبر: ۱۱۵۲۷۷
با آمادهباش نیروهای پلیس ، مرز مهران تا چند روز آتی بسته خواهد بود.
سردار بهنام شریعتیفر در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که طی روز گذشته مقارن 15 آبان ماه، سه مرز شلمچه، خسروی و مهران از سوی پلیس عراق مسدود شد، گفت: در حال حاضر مرز خسروی و شلمچه برای ترددهای عادی باز است، اما مرز مهران که امنترین و پرترددترین مسیر عبور زائران است تا سه روز آینده بسته خواهد بود.
وی حجم تردد روزانه مرز مهران را بین 3 تا 5 هزار مسافر ایرانی و عراقی عنوان کرد و گفت: با بسته شدن ناگهانی مرز به واسطه حضور تعداد زیادی از زوار که قصد سفر به کربلای معلی را داشتند، مشکلاتی به دلیل نبود امکانات برای پوشش این حجم از مسافران به وجود آمد.
سردار شریعتیفر با اعلام این که تردد در مرز تا زمان صدور اطلاعیه نیروی انتظامی در این باره متوقف خواهد بود، اظهار کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی، بسته بودن سه روزه مرز مهران را به وزارت کشور اعلام کرده و بدین ترتیب سازمان حج و زیارت نیز باید برای توقف حرکت زائران در مسیر این مرز وارد عمل شده و اقدامات مقتضی را صورت دهد.
وی با بیان این که بسته بودن مرزها موقتی است، به ایسنا گفت: به احتمال زیاد با تحت کنترل در آوردن امنیت مرزی از سوی پلیس عراق، تردد در مرزها از هفته آینده از سر گرفته میشود.
فرمانده مرزبانی ناجا از زائران ایرانی عتبات عالیات خواست تا طی روزهای آتی از تجمع در محدوده مرزی جهت ورود به عراق خودداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها