عامل قتل سریالی زنان گیلان پس از محاکمه به هشت بار قصاص، 24 سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد. همسر متهم نیز به زندان و تحمل شلاق محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۴۰

به گزارش جامجم، «فرزاد» مردی ۴۰ ساله است که بین سالهای ۸۷ تا ۸۸ سه زن را به قتل رساند و تصمیم گرفت تا ازدواج کند و دیگر دست به جنایت نزند، اما پس از ازدواجش دوباره در سال ۹۵ جنایتهایش را از سرگرفت و چهار زن دیگر را در رشت و روستاهای اطراف آن به قتل رساند. با سرنخهایی که پلیس از این قاتل سریالی بهدست آورد، او فروردینماه سال جاری در خانهاش واقع در رشت دستگیر شد. بازجویی از مرد ۴۰ ساله در پلیس آگاهی استان گیلان شروع شد و او در تحقیقات راز هفت جنایت را فاش کرد. در تحقیقات بعدی پلیس به همسر متهم نیز مظنون شد و او را دستگیر کرد که این زن راز هشتمین جنایت همسرش را فاش کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان گیلان فرستاده شد و فرزاد و همسرش در جریان دو جلسه دادگاه به دفاع از خود پرداختند. در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص قاتل را مطرح کردند. فرزاد هم در دفاع از خود گفت: تنها سه فقره از قتلهایی که در کیفرخواست آمده را قبول دارم. انگیزه قتل بنا بر آنچه که در کیفرخواست آمده بههیچ عنوان سرقت طلاجات نبوده و در فرصتی مناسب انگیزههای اصلی خود را به صورت شخصی به محضر دادگاه اعلام میکنم. از اعدام و مرگ بههیچوجه نمیترسم. به علت فشارهای روحی و روانی چندین بار اقدام به خودکشی کردم، اما هیچگاه موفق نشدم بنابراین نیازی نیز برای دروغ گفتن ندارم.

نگار، همسر فرزاد هم در دفاعیاتش اظهار کرد: یک شب بیدار شدم که ناگهان زنی را بیهوش در حمام خانه دیدم. بسیار شوکه شده بودم. همسرم به من حملهور شده و مرا به داخل اتاق انداخت و از ترس جان خود و فرزندم نتوانستم چیزی بگویم. صبح روز بعد هیچ اثری از آن خانم در خانه نبود.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، دیروز حکم مجازات آنها صادر شد.

احمد سیاوشپور، رئیس کل دادگستری استان گیلان درتشریح حکم گفت: متهم مرد پرونده به جرم ۸ فقره قتل عمد زن مسلمان به ۸ فقره قصاص نفس محکوم شد که اولیای دم مقتولان براساس قانون مجازات اسلامی میتوانند قصاص کنند.این مرد به جرم جنایت بر میت نسبت به شش نفر به دیه وتحمل شلاق و به خاطر سرقت از زنان به 24 سال حبس، شلاق و رد مال محکوم شد. وی در ادامه به شرح محکومیت متهم زن پرونده پرداخت و بیان کرد: متهم زن پرونده به جرم معاونت در یک فقره قتل به ۱۲ سال حبس تعزیری و به جرم فروختن طلاهای چهار نفر از مقتولان به 16 سال حبس و تحمل شلاق محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها