سومین نشست سران سه قوه به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد

بررسی سناریوهای مقابله با تهدید در جلسه سران قوا

سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و به ریاست رئیس‌جمهور صبح دیروز، تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۷۸

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، در این جلسه، آخرین تحولات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات دستگاههای ذیربط در اجرای مصوبات 9 گانه شورا در مورد مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاههای دولتی و عمومی ارائه شد. همچنین در این نشست؛ سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران از سوی دولت آمریکا بررسی شد و تدابیر مناسب برای آمادگی جهت مقابله با هرگونه تحریم احتمالی آمریکا و ممانعت از اثرگذاری منفی بر زندگی مردم، تولید کشور و مدیریت بودجه دولت مورد بحث و تصمیمگیری قرار گرفت.

پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه، به منظور دستیابی به خودکفایی هر چه سریعتر در تولید و مصرف بنزین مورد نیاز کشور، و ممانعت از آسیبپذیری در حوزه حاملهای انرژی و تأمین نیاز مردم نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین؛ ضرورت اقدام جدی در فضای حقوقی کشور برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و گسترش همکاریهای بانکی بینالمللی و مقابله با کارشکنیهای آمریکا در این زمینه به تصویب رسید.

لاریجانی: تنگناهای بودجهای داریم

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور دچار تنگناهای بودجهای هستیم گفت: در این شرایط کشور احتیاج به روحیه گذشت داریم که باید برجسته باشد، همچنین صرفهجویی باید جدی گرفته شود.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در مراسم معارفه غلامرضا نوری قزلجه به عنوان معاون اجرایی مجلس ادامه داد: در فصول برنامه و بودجه و در بسیاری از مواقع، همکاران گاهی تا پاسی از شب در مجلس حضور داشته و کار می کردند که این روحیه باید فراگیر باشد و مجلس پیشگام تمام دستگاه ها شده تا این سبک به عنوان وظیفه ملی دنبال شود.

لاریجانی اضافه کرد: شرایط کشور اقتضا میکند بودجه کشور را در حوزه های مصرف آب، برق و سایر حوزهها کاهش داده و از روشهای نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند؛ چرا که در حوزه دیوانی کشور دچار عقب افتادگی شده ایم و شبکه ها به هم متصل نیستند که باعث بروز خلل در امور می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تأکید بر اینکه باید به چابکسازی مجلس کمک شود، گفت: همچنین باید به امور رفاهی کارکنان نظیر مسائل مسکن و اتمام پروژههای نیمه تمام آن توجه شده و پیگیری شود تا نتیجه دهد؛ ضمن اینکه باید دغدغه معیشتی کارکنان نیز در حد مقدورات برطرف شود. وی افزود: تمامی فعالیت های حاضر در مجلس برای خدمت بهتر نمایندگان است تا بتوانند امورات مربوط به نمایندگی خود را انجام دهند؛ از این رو باید ید واحده باشید تا آسایش نمایندگان فراهم شده و کار خوب انجام شود و نمایندگان بتوانند به انجام وظایف قانونگذاری و نظارت بهتر عمل کنند.

در این مراسم همچنین از زحمات علی افراشته، معاون اجرایی پیشین مجلس قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها