وحید امیری یکی دیگر از ستاره‌های درخشان تیم ملی ایران در جام جهانی بود که صحنه لایی زدن او به جرارد پیکه مدافع تیم ملی اسپانیا برای همیشه در قاب خاطرات مان می‌ماند. با وحید برای دقایقی به صحبت پرداختیم که می‌خوانید:
کد خبر: ۱۱۵۰۳۳۹

بازی در جام جهانی برایت چطور بود؟

خدا را شکر که توانستیم یک جام جهانی خوب را پشت سر بگذاریم با نمایشی که داشتیم، مردم را راضی کنیم. همین که مردم برای چند شب خوشحال بودند، برای مان کافی است. البته فکر میکنم به حق واقعی مان نرسیدیم.

و حق واقعی مان چه بود؟

اینکه از گروهمان به دور بعدی صعود کنیم. این کمترین حق ما بود. باید این اتفاق رخ میداد اما تقدیرمان این طور نبود و بابت همین مساله واقعا ناراحتیم. در بازی با اسپانیا شایسته کسب یک امتیاز بودیم و همان طور که همه مردم جهان دیدند، میتوانستیم پرتغال را نیز شکست بدهیم. تنها یک گام کم آوردیم و شاید یک گل بیشتر میزدیم، صعود میکردیم.

قبل از جام جهانی گفتی به اندازهای که امکانات داده شده، باید از تیم ملی توقع داشت. به نظرت توقعات از تیم ملی درست بود؟

من آن زمان گفتم همه ما باید منطقی باشیم. حقیقت این است که با وجود تلاش فدراسیون فوتبال اما امکانات خوبی به اندازه صعود از گروه برایمان مهیا نشد. ما میتوانستیم حتی از همین گروه مرگ هم به دور بعدی برویم ولی امکاناتمان به اندازه اسپانیا، پرتغال و حتی مراکش نبود با این حال پرتغال را متوقف کردیم، مراکش را شکست دادیم و شاید میشد از اسپانیا هم امتیاز بگیریم.

صحنهای که به پیکه لایی زدی، برای همیشه در ذهنها میماند. در این مورد توضیح میدهی؟

من شخصیتی ندارم که بخواهم دیگران را خرد کنم. در آن لحظه دیدم راهی برای عبور از پیکه نیست، به همین علت از این تکنیک استفاده کردم. برای من نه تنها پیکه بلکه تمام فوتبالیستهای دنیا قابل احترام هستند و برای شکستن غرور پیکه، به او لایی نزدم. فقط میخواستم راهی باز کنم که به سمت دروازه اسپانیا بروم. حالا اگر خاطرهای در ذهن مردم مانده باشد، خوشحال خواهم شد.

بهطور کلی جام جهانی جذابی برایمان بود، قبول داری؟

صددرصد این طور است. البته همانطور که گفتم میتوانستیم به شایستگی، به دور بعدی نیز برویم اما همین که امروز همه از تیم ملی رضایت دارند، کافی است. من فکر میکنم نه تنها برای مردم بلکه برای بازیکنان تیم ملی نیز خاطرات زیادی ساخته شد که بخشی از آن مثل برد برابر مراکش شیرین است و بخشی دیگر مثل ماندن در گروه و بازگشت به خانه بعد از اتمام دور گروهی، تلخ.

حالا همه در مورد موفقیت در جام ملتهای آسیا صحبت میکنند. نظر تو در این مورد چیست؟

من فکر میکنم تیم ملی ایران الان قدرت بالایی پیدا کرده و می‌تواند به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برسد به شرط آن که زمینه‌های این کار نیز ساخته شود. ما می‌توانیم بهترین‌ها را داشته باشیم اما اگر به تیم ملی و بازیکنان ما امکانات بدهند. اگر تیم ملی حمایت شود، شک نکنید بهترین تیم آسیایی در جام ملت‌ها می‌شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها