تولید رباتی که بتواند کار رختخواب را انجام دهد، ایده جالبی به نظر می‌رسد. اما عملیاتی کردن این ایده کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۸۱

به گزارش مهر، بتازگی رباتی به نام پرپلپاوربیس تولید شده که گرچه از نظر ظاهری شباهت زیادی با تختخوابهای عادی دارد، اما میتواند راحتی و آسایش بیشتری را در زمان خوابیدن برای افراد به ارمغان آورد.

این ربات با بررسی موقعیت محیطی نه تنها محل مناسبی برای استقرار خود به عنوان رختخواب مشخص میکند، بلکه میتواند ارتفاع خود را نیز در بهترین شرایط تنظیم کند تا خواب آسودهای برای افراد رقم بخورد.

این رختخواب رباتیک همراه با یک دستگاه کنترل از راه دور عرضه میشود که با استفاده از آن میتوانید موقعیتهای مختلفی را برای استقرار آن بهمنظور مطالعه، تماشای تلویزیون، خوابیدن و غیره تنظیم کنید. ارتفاع تخت یادشده هم در سه ارتفاع مختلف تنظیم میشود.

رختخواب یادشده با بالا و پایین آوردن سر یا تغییر موقعیت فرد در حین خواب بهطور هوشمند تغییر وضعیت داده بهعنوان مثال بخشی که زیر سر قرار میگیرد را در صورت لزوم بالاتر میآورد تا فرد بهتر بخوابد. تغییرات یادشده ممکن است به طور همزمان رخ دهند و همراه با اقدامات دیگری نیز باشند.

دکمه ضدخروپف این رختخواب رباتیک هم وضعیت سر فرد را در صورت خر خر کردن به طور خودکار تغییر میدهد تا خروپف وی متوقف شود. تختخواب یادشده را میتوان به شکل دفتر کار خانگی هم درآورد و جالب اینکه محصول مذکور به همین علت به خروجی برقی و پورت یو اس بی هم مجهز است. قیمت مدل پایه این محصول ۱۳۹۹ دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها