راهکار احتمالی هند برای کنترل رمز پول‌ها

مالیات بر ارز مجازی به جای ممنوعیت

به نظر می‌رسد دولت هندوستان قصد دارد به جای ممنوعیت تبادل، مالیات بر ارز مجازی در نظر بگیرد. به گزارش دیجیاتو و به نقل از بلومبرگ، دولت هند پیشنهادی را ارائه داده که بر اساس آن بر مبادلات رمزپول‌ها 18 درصد «مالیات بر محصولات و خدمات» اعمال می‌شود. این پیشنهاد اکنون در حال بررسی در «شورای مرکزی گمرک و مالیات غیر مستقیم» است. در صورتی که پیشنهاد اجرایی شود بر مبادلات رمزپول‌هایی که در هندوستان از 10 تیر سال 96 به بعد انجام گرفته، مالیات اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۹۷

بهطور پیش فرض فروش کالاها و خدمات در هندوستان برای هر محله از تولید و زنجیره تأمین شامل مالیات میشوند. البته در نهایت این مالیات از مشتری نهایی دریافت میشود و افراد میانی این زنجیره میتوانند مالیاتهای خود را باز پس بگیرند.البته بنا بر این پیشنهاد برای اعمال مالیات بر ارزهای مجازی باید به جای اینکه آنها را مشابه با پول یا اوراق بهادار در نظر بگیرند، بهعنوان کالا طبقهبندی کنند. همچنین باید استخراجکنندگان رمزپولها، صرافیهای آنها و کیف پولهای ارزهای مجازی بهعنوان خدماتدهندگانی شناخته شوند که عرضه کالا را تسهیل میکنند. این موضوع به دولت اجازه میدهد بدون اعمال تغییراتی در قانون، مستقیماً مالیات بر ارز مجازی را اعمال کند.

اعمال مالیات بر رمزپولها به صورتی که مشابه با کالاها در نظر گرفته شوند، حرکتی هوشمندانه از سوی دولت به حساب میآید. زیرا موجب کسب درآمد شده و در عین حال دولت در این زمینه نیازی به اعطای هیچ وامی ندارد. از سوی دیگر اگر دولت هند تصمیم به اعمال مالیات بگیرد، به این معنی است که به واسطه مالیات اعمال شده بر تمام مبادلات ارز مجازی از تیر سال 96 تاکنون درآمد 52 میلیون دلاری نصیب دولت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها