رییس مرکز پژوهش های دفاعی - امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ما در برجام وفای به عهد خود را نشان دادیم اما غربی ها به چیزی که خود تعهد داده بودند وفا نکردند که این نتیجه فرهنگ اسلامی ماست.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۹۸
برجام آزمون وفاداری ملت ایران و رسوایی غربی ها

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با دومین شب از شب های پر فیض قدر و در آستانه سالروز شهادت امیرمومنان(ع)، بیست و یکمین یادواره سرداران و 53 شهید طایفه کلهر در مسجد مسگرآباد تهران برگزار شد.

در این مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر شعبانی؛ رییس مرکز پژوهش های دفاعی_امنیتی دانشگاه جامع امام حسین با گرامیداشت حماسه آفرینی شهدای سرافراز طایفه کلهر عنوان کرد: آفرین به این طایفه سرافراز که شهدای سرافرازی همچون حسین، یداله و محمد کلهر از دل آن بیرون آمدند! من در دوران فرماندهی سپاه کرمانشاه از نزدیک شاهد ایثارگری های این طایفه سرافراز بودم.

وی همچین با یادکرد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(رض) و قیام خونین 15 خرداد بیان داشت: در مورد شخصیت امام عزیز این سوال به وجود می آید که چگونه یک جوان روحانی میتواند در رکن چهارم هزاره سوم تاریخ را اینچنین تکان دهد؟

وی پاسخ این سوال را در شخصیت بی نظیر امام دانست و گفت: دلیل این رخداد را می توان اتکای امام بزرگوار به خدا دانست. او فقط از خدا می ترسید.

سردار شعبانی با ذکر یک مثال تاریخی سخن خود را اینگونه ادامه داد: اینکه امام راحل با سوگند جلاله می گوید والله تا کنون نترسیدم واقعیت دارد. وقتی ماموران ساواک چند شب پیش از واقعه 15 خرداد به منزل امام می ریزند و ایشان را دستگیر می کنند، راننده ماشین حامل ایشان از ترس به خود می لرزد. در حالی که این امام است که به او می گوید نترس.

این فرمانده دوران دفاع مقدس حوادثی که برای امام خمینی(ره) رخ می دهد را مشابه اتفاقاتی که برای انبیاء بزرگ روی داده دانست و افزود: شاه مانند نمرودیان که می خواستند حضرت ابراهیم را از صحنه روزگار محو کند، امام را از روزگار محو کنند. کار به جایی میرسد که پس از تبعید ایشان به ترکیه و عراق و ممانعت کویت از ورود ایشان به آن کشور، یک خبرنگار از امام می پرسد که «حالا می خواهید چه کار کنید؟» اما امام در پاسخ می فرمایند «اگر شده با قایق به وسط دریا می روم و پیامم را به گوش دنیا می رسانم».

وی انقلاب را شبیه معجزاتی که برای پیامبر اکرم و حضرت موسی رخ داده عنوان کرده و گفت: از همین روست که کسی مانند گری سیک غربی که دشمن انقلاب ایران است به صراحت اعتراف می کند «انقلاب ایران قابل پیش بینی نبود».

سردار شعبانی به انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام بزرگوار اشاره کرده و تصریح کرد: با این همه بر خلاف دوران پیامبر اسلام که ایشان نگران رهبری امت و تخلف آنها از انتصاب امیرمومنان به عنوان پیشوا بودند، این بار شیعه با درس گیری از آن حادثه نگذاشت شبیه آن تکرار شود. از این روست که خبرگان رهبری شخصیت بزرگواری مانند رهبر معظم انقلاب را برای هدایت امت برمی گزینند. و لذا می بینیم بر خلاف پیامبر اکرم که در لحظات پایانی عمر شریف خود نگران بودند، امام عظیم الشان می فرمایند که با قلبی آرام به سوی پروردگار می روم. ما وقتی می بینیم که پیامبر رو به سلمان فارسی کرده و می فرمایند«از میان قوم این مرد افرادی برای احیا دین من به پا می خیزند». نشان از وفاداری ملت ایران به این راه دارد.

وی در اینباره به صحبت های ترامپ اشاره کرده و تصریح کرد: امروزه می بینیم کسی از دل خبرگان ملت بیرون آمده که رییس جهور فاسد امریکا درباره اش می گوید: "کسی که در ایران رهبری می کند، 180 درجه با منافع امریکا مخالفت دارد.

برجام آزمون وفاداری ملت ایران و رسوایی غربی ها

رییس مرکز پژوهش های دفاعی_امنیتی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به برجام و خصومت امریکایی ها اشاره کرده و بیان داشت: ما در برجام با اتکا به فرهنگ غنی دینی خود نشان دادیم که به عهد خود وفاداریم اما این غربی ها بودند که زیر تعهدادت خود زده و زیر تعهدی که خود آن را امضا کرده اند، می زنند تا جایی که حتی میان کنگره و دولت در درون امریکا در این قضیه
اختلاف افتاده و یا حتی انگلیسی ها_که همواره با امریکا همراه بود_ اکنون با امریکایی ها دچار اختلاف شده است.

سردار شعبانی ایران اسلامی را به مانند رهبر دسته پرندگانی دانست که در جلوی آن پرواز می کند و با وجود آنکه سختی ها را تحمل می کند اما تسهیل کنند راه برای کل گروه است.

وی در این باره گفت: همانگونه که تحقیقات علمی ثابت کرده که رهبر گروه پرندگان بیشترین سختی را تحمل میکند، ایران اسلامی هم با تحمل سختی هایی همچون تحریم و فشارهای بین المللی، جریان مقاومت که امروزه حزب الله لبنان، سوریه، عراق و بحرین نمونه هایی از آن هستند، را به سمت سرمنزل مقصود راهبری می کند.

رییس مرکز پژوهش های دفاعی - امنیتی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که کمونیسم مانند سیستم عامل های قدیمی که کارکرد خود را از دست دادند، از عرصه الگوی مدیریت جهانی خارج گردید، لیبرالیسم هم ویروسی شده و دیگر سیستم عاملش بالا نمی آید و تنها الگوی مدیریتی دنیا اسلام ناب محمدی و خط شیعه است.

گفتنی است؛ در این مراسم از احمد ابوالقاسمی؛ جانباز 26 ساله مدافع حرم به نمایندگی از جانبازان مدافع حرم گردان فاتحین شرق استان تهران تقدیر شد. همچنین حضور و تشییع پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام مدافع حرم، زینت بخش این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها