اینجا میدان میوه و تره‌بار سابق اهواز است. زمینی که در کهن‌ترین و پرتراکم ترین منطقه اهواز قرار دارد. از سویی به دو آرامستان لهستانی‌ها و مسیحیان، از سمتی دیگر به شرکت برق و معاونت فرهنگی شهرداری، از قسمتی دیگر به شرکت نفت و از جهاتی دیگر به انبوهی از منازل مسکونی در منطقه 7 کلانشهر اهواز منتهی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۷۹

یک دهه از جابهجایی میدانبارفروشان اهواز به بیرون از شهر میگردد و از آن زمان تاکنون این محوطه عظیم به محل دپوی حفاریهای کارگاه 27 کیلومتری قطار شهری و البته نخالههای ساختمانی و دیگر زبالههای غیرقانونی تبدیل شده است. زمین بکری که میتوانست با توجه به کمبودهای فرهنگی و درمانی منطقه به مجتمعی اثرگذار تبدیل شود و البته در بخشهایی از آن کاربری اقتصادی پیدا کند.

در تماسی که با ارشادی شهردار منطقه 7 اهواز داشتیم و موضوع را با آنها در جریان گذاشتیم قول داد که تا ساعاتی بعد نخالههایی را که در سطح خیابان رها شده است را جابه جا کنند و یادآور شد: مدتی است که در حال رایزنی برای جذب سرمایهگذاران برای ساماندهی این زمین هستیم. اما نه خبری از سرمایهگذار است و نه همتی برای پاک سازی آن محوطه عظیم که چهره زشتی به منطقه داده است. با این حال دیگر متولیان شهرداری بارها گفتهاند: شک نکنید اگر ما بتوانیم با سرمایهگذار برای ایجاد یک پروژه عظیم به نتیجه برسیم، هیچگونه مانع تراشی در کار برای به نتیجه رسیدن پروژه بوجود نخواهد آمد، زیرا اهواز تنها به همت سرمایهگذاران میتواند پلههای رشد و توسعه را پشتسر بگذارد.

عالیپور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز هم در این خصوص گفت: طرح ساماندهی نخالههای ساختمانی به هدف پاکسازی شهر از نخالههای ساختمانی و صنعتی برنامه ریزی شده است که در حال اجرا است. به کلیه پیمانکارهای حمل نخاله ابلاغ کردهایم که هیچ خودرویی حق تخلیه در محلهای غیرمجاز را ندارد و از همینجا از مردم عزیز خواهشمندیم چنانچه تخلفی را در این خصوص مشاهده کردند با شماره 137 تماس بگیرند تا شهری نه به شعار بلکه به عمل و عاری از هرگونه نازیبایی داشته باشیم.

پیشتر هم دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت نخالههای ساختمانی در اهواز وحشتناک است، گفته بود که نخالههای بسیار زیادی بدون برنامه و حساب و کتاب در اهواز پخش میشود و متاسفانه شاهد شیوع بیماری سالک هستیم که عامل اصلی آن نخالههای ساختمانی است.

او حتی یادآور شده بود که این یک زنگ خطر است و این وضعیت زیبنده اهواز نیست.

مجتبی گهستونی

سخنگوی انجمن میراثی تاریانا خوزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها