با شلیک گلوله توسط ماموران کلانتری گلبرگ انجام شد

دستگیری شکارچیان دیوار +عکس

سارقان حرفه‌ای که با شکار فروشندگان خودرو در سایت، با شگردی عجیب خودروی آنها را سرقت می‌کردند در تعقیب و گریز با پلیس دستگیر شدند. ماموران در تعقیب و گریزی طولانی و شلیک 13 گلوله دزدان را متوقف کردند.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۹۳
دستگیری شکارچیان دیوار +عکس

به گزارش جام‌جم، ساعت چهار صبح دیروز ماموران گشت کلانتری 147 گلبرگ هنگام گشت‌زنی در میدان 27 نارمک به سه سرنشین یک دستگاه پژو 206 مشکوک شدند.

افسر گشت شماره پلاک خودرو را استعلام کرد که متوجه سرقتی بودن پلاک شد. با افشای این موضوع، عملیات ماموران برای دستگیری سه متهم آغاز شد.

افسر گشت از راننده خواست توقف کند که او با مشاهده گشت پلیس با سرعت از محل دور شد. عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و ماموران طرح مهار را در منطقه اجرا کردند. پس از طی مسافتی مامور کلانتری برای متوقف شدن راننده، هفت تیر شلیک کرد اما راننده همچنان به فرار خود ادامه داد.

در ادامه این تعقیب و گریز راننده پژو با خودروی پلیس تصادف کرد تا مانع ادامه تعقیب شود. مامور کلانتری هم برای متوقف کردن متهمان شش گلوله به لاستیک پژو شلیک کرد که در اتوبان محلاتی کنترل خودرو از دست راننده خارج و پس از برخورد با جدول کنار خیابان متوقف شد. دو نفر از متهمان که مهدی نام دارند دستگیر شدند و نفر سوم به صورت پیاده به فرارش ادامه داد که سرباز کلانتری به تعقیبش پرداخت و او را در خیابان 17 شهریور دستگیر کرد. در بازرسی از خودرو سه سکه، یک ساب، 3 باند ضبط، دو چاقو، پنل ضبط، دو فقره چک و تعدادی کارت ملی و کارت عابربانک کشف شد.

با بررسی ارکان خودرو مشخص شد، سارقان خودرو را 18 اسفند سال گذشته در بازار تهران سرقت کرده‌اند. مالک خودرو به کلانتری احضار شد که با مشاهده راننده پژو 206 او را به عنوان سارق خودرویش شناسایی کرد. شاکی به ماموران گفت: برای فروش خودرو در سایت دیوار آگهی منتشر کرده بودم. مردی با من تماس گرفت و مدعی شد از ماشین خوشش آمده و برای بررسی آن قرار گذاشت. خریدار برای تست موتوری پشت فرمان نشست و من کنارش نشستم. پس از طی مسافتی، موتورسیکلتی از پشت سر با خودرو تصادف کرد. برای بررسی خسارت از ماشین پیاده شدم که مرد موتورسوار و خریدار خودرو، از محل فرار کردند. آن موقع متوجه نقشه آنها برای سرقت ماشینم شدم.

با افشای این موضوع، ماموران به تحقیق از متهمان پرداختند که سرکرده باند گفت: با شناسایی افرادی که قصد فروش خودروی خود را داشتند، با آنها قرار می‌گذاشتیم. طعمه را از سایت دیوار شناسایی می‌کردیم. در محل قرار به بهانه تست خودرو من پشت فرمان می‌نشستم و همدستم با موتور ما را تعقیب می‌کرد. بعد از رسیدن به محلی خلوت، او با موتور تصادف ساختگی راه می‌انداخت. از مالک می‌خواستم صدمه به ماشینش را بررسی کند. وقتی او پیاده می‌شد من با ماشین فرار می‌کردم. همدستم هم با موتور فرار می‌کرد. سرهنگ مسلم سرایلو ، معاون عملیات کلانتری 147 گلبرگ با اعلام این خبر گفت: متهمان برای تحقیقات بیشتر تحویل پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران شدند‌. با توجه به اموال کشف شده از خودرو، به نظر می‌رسد آنها مرتکب جرایم دیگری هم شده باشند.

وی افزود: افرادی که به این شیوه از آنها سرقت شده است می‌توانند برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

مراقب آگهی‌های مجازی باشید

معاون عملیات کلانتری 147 گلبرگ در این‌باره به شهروندان هشدار داد: شهروندان درخصوص خرید و فروش اموال از طریق شبکه‌های مجازی به هیچ عنوان قبل از مشاهده مال مورد نظر به فروشنده اعتماد نکرده و از واریز هرگونه وجه خودداری کنند. همچنین با توجه به این‌که سارقان در شبکه‌های مجازی درخصوص خرید خودرو، در پوشش خریدار مراجعه می‌کنند به هیچ‌عنوان خودرو را برای تست کردن در اختیار خریدار قرار ندهند تا سارقان از اعتماد و غفلت فروشندگان سوءاستفاده و اقدام به سرقت خودرو کنند.

سرهنگ مسلم سرایلو افزود: سارقان با ایجاد تصادفات ساختگی و هماهنگ شده و به‌صورت ترکیبی از موتورسیکلت و یا به‌صورت پیاده اقدام به سرقت خودرو می‌کنند. در این مواقع راننده بدون اطلاع از نیت سارقان برای کمک به مصدوم و بدون خاموش کردن خودرو از خودرو پیاده و خودرو را به صورت روشن رها می‌کند. در این زمان مالک باید خودرو را خاموش و سوئیچ را همراه خود بردارد.

محمد غمخوار - روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها