برنامه خاصی برای مهار رونالدو نداریم

کی‌روش: بازی با اسپانیا بسکتبال نمی‌شود

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، با هدایت کارلوس کی روش برابر آرژانتین قدرتمند قرار گرفت و اکنون در روسیه، این مربی باید تیمش را برای بازی با دو تیم بزرگ دیگر یعنی اسپانیا و پرتغال آماده کند. کی‌روش در یک مصاحبه اختصاصی با سایت اسپانیایی مارکا به وضعیت تیم ملی ایران اشاره کرد که گزیده‌ای از صحبت‌های او در ادامه آمده است:
کد خبر: ۱۱۴۵۱۷۷

این سومین تجربهام در جام جهانی است. دو بار این اتفاق با ایران افتاد و یک بار با هدایت تیم ملی پرتغال در این رقابتها حضور داشتم.

در جام جهانی 2014 داوران به تیم من ضربه زدند. ما مقابل آرژانتین خیلی خوب بازی کردیم اما ناگهان لیونل مسی با آن ضربه فوقالعاده همه چیز را عوض کرد.

تنها دو نفر در نتیجه این بازی تاثیرگذار بودند، فرد نخست مسی بود که فوقالعاده عمل کرد و دومین نفر داور بود که خطای آشکار روی اشکان دژاگه را ندید. اگر داور به نفع ما خطا میگرفت، زابالتا باید اخراج میشد.

برای من کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن جهان است ولی مسی گاهی اوقات فرازمینی ظاهر میشود.

گروه ایران گروه بسیار سختی است. شاید سختترین گروه جام جهانی باشد اما برنامه ما آشکار است. ما قرار است با حریفانمان روبهرو شویم و سیر صعودی داشته باشیم و از گذشته بهتر عمل کنیم. این هدف ایران است. چالش ما در جام جهانی این است که بهترین ایران را به همه نشان دهیم و جنگنده ظاهر شویم.

خیلی خوب است که ما در نخستین بازی به مصاف مراکش میرویم. پرتغال و اسپانیا دو تیمی هستند که شانس بیشتری برای صعود دارند در اولین بازی روبهرو خواهند شد و این به نفع ماست چون اسپانیا و پرتغال تنها برای صعود تلاش نمیکنند، آنها میخواهند قهرمان جهان شوند، اما مراکش و ایران برای صعود به یک هشتم نهایی تلاش میکنند.

اسپانیا مانند چهار سال پیش نیست و به دوران اوج بازگشتهاند. این تیم بازی زیبایی به نمایش میگذارد. فضاها را به خوبی کنترل میکند و مالکیت توپ را در اختیار دارد. این تیم همانند دوران فوقالعاده اسپانیا زمان ویسنته دل بوسکه خلاقانه بازی کند. اسپانیا نقطه ضعف ندارد با این حال دیدار برابر اسپانیا مانند یک بازی بسکتبال نخواهد بود. قرار نیست برابر یک تیم حاضر در NBA بازی کنیم. فوتبال به لحظات و تصمیمگیریها بستگی دارد.

برنامه خاصی برای مهار کریستیانو رونالدو ندارم. برنامه ایران این است که مانند یک تیم جنگنده در ۹۰دقیقه ظاهر شود و برای پیروزی تلاش کند.

نمیتوانیم تنها به یک بازیکن فکر کنیم. بهترین کار این است که خود را بخوبی آماده کنیم و سپس به جزئیات بپردازیم. باید در هر بازی اجازه ندهیم حریف ما را دچار مشکل کند.

ما یک تیم با هویت هستیم که از یک مجموعه قدرتمند بهره میبریم. بهترین بازیکنی که ایران دارد یک بازیکن نیست بلکه کل تیم است. ما مانند رئال مادرید، منچستریونایتد و اینتر در تیم خود ستاره نداریم. ستاره ما تیم ماست. ما همیشه تلاش میکنیم برای یک هدف بجنگیم. سعی میکنیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و با اتحاد پیروز شویم. بازیکنانم به خوبی خود را با این شیوه جدید وفق دادهاند. هر بازیکن ایرانی میداند همتیمیاش در هر لحظه از او چه میخواهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها