سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی خود به سوالات خبرنگاران در مورد پرونده‌های مهم قضایی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۵۳

به گزارش فارس، معاون اول قوه قضاییه در بخشی از این نشست با اشاره به برخی تجمعات غیرقانونی و هنجارشکنیها گفت: مجموعه دستگاههای قضایی و انتظامی و امنیتی هوشیارانه در برابر هنجارشکنان ایستاده و با آنها برخورد میکنند.

وی تصریح کرد: خانوادهها مراقب بچهها باشند که آنها فریب نخورند و اگر جمعیت مردمی ما اعتراض بحقی دارند ضد انقلاب وارد این جمعیت نشوند و فرصتطلبان سوءاستفاده نکنند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر هزینهکرد مبلغ ٢٥ هزار میلیارد از سوی بانک مرکزی برای حل مشکلات موسسات غیرمجاز گفت: این مطلب درست نیست. تا الان به افرادی که سپردههایی داشتند، مبلغی پرداخت شده که از تنخواه دولت یا پول بانک مرکزی نیست بلکه بانک مرکزی یک خط اعتباری به موسسه یا بانکی که متکفل شده، داده است. تا الان هم آن مبلغی که گفتید، خط اعتباری داده نشده اما شاید تا پایان کار همین مبلغ یا قدری هم بیشتر شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: با جدیت زیاد شناسایی اموال ادامه دارد و در برخی موسسات تا صد میلیون و برخی نیز تا 200 میلیون تومان به سپردهگذاران خود داده است. در موسسه
ثامن الحجج تا ده روز آینده، تا 300 میلیون تومان به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در واکنش به برخی شایعات مبنی بر شکنجه شدن مشایی و بقایی و به کما رفتن آنها در زندان گفت: مشایی در بازداشت موقت برای تکمیل شدن تحقیقات پرونده‌اش است و بقایی هم دوران محکومیتش را می‌گذراند. این‌که این افراد شکنجه شده و به کما رفته باشند به هیچ وجه صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره گزارش مجلس درباره دوتابعیتی‌ها گفت: طبق گزارش درباره کسانی که گرین کارت دارند و دو تابعیتی نیستند خلآ قانونی وجود دارد اما هنوز چون گزارش رسمی به ما نرسیده نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها