بانک مسکن برای حمایت بیشتر از زوج‌های متقاضی خرید مسکن، یک مصوبه دیگر برای تسهیل تأمین مالی این گروه از خریداران به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۳۸

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، با تصمیم جدید هیأت مدیره بانک مسکن، زوجین استفادهکننده از تسهیلات خرید مسکن، مشروط به گذشت دوره زمانی مشخص از اولین مرتبه استفاده از این تسهیلات و همچنین تسویه بدهی خود با بانک یا انتقال تسهیلات به غیر، میتوانند یکبار دیگر تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند. پیشتر برای استفاده دوباره از تسهیلات خرید مسکن از جانب زوجین، محدودیت وجود داشت، اما با مصوبه جدید بانک مسکن، این ممنوعیت برداشته شده است. زوجین متقاضی استفاده دوباره از تسهیلات خرید مسکن متناسب با نوع تسهیلات انتخابی، باید ضوابط مصوب هر کدام از انواع تسهیلات را رعایت کنند.

بر این اساس، چنانچه زوج متقاضی تسهیلات خرید مسکن برای دومین بار به دنبال دریافت تسهیلات از محل اوراق گواهی حقتقدم استفاده از تسهیلات مسکن یا تسهیلات مشارکت مدنی از محل صندوق پسانداز ساخت مسکن باشد، محدودیتی در تعداد دفعات استفاده از تسهیلات وجود ندارد.

برای دریافت تسهیلات با سپرده از محل حساب صندوق پسانداز مسکن، حساب پسانداز مسکن جوانان و همچنین تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم الشرکه از محل صندوق پسانداز ساخت مسکن مجدد، باید پنج سال از تاریخ دریافت تسهیلات با سپرده قبلی گذشته باشد و در عین حال عملیات تسویه یا انتقال تسهیلات به غیر انجام شده باشد. مصوبه جدید بانک مسکن برای بافتهای فرسوده نیز امکان استفاده دوباره زوجین از تسهیلات را فراهم کرده است. در بافتهای فرسوده شهری، شرط خانه اولی بودن متقاضی استفاده از تسهیلات صندوق پسانداز مسکن یکم ضروری نیست، اما در صورتی که متقاضی، خانه اولی نباشد، نرخ سود این تسهیلات، 8 درصد محاسبه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها