یادداشت

ضرورت استفاده از آب بازیافتی

کارواش‌ها به واسطه شکل کارشان، آب مصرف می‌کنند و باید به سویی بروند تا این مصرف را به حداقل برسانند. از طرفی در شست‌وشوی خودروها، هم فلزات سنگین و هم انواع هیدروکربن‌ها، چربی و مواد نفتی و سایر آلاینده‌ها که بعضا مواد سمی هستند به فاضلابشان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۱۲

بنابراین فاضلاب این واحدها باید به استانداردهایی برسد، تصفیه و سپس اجازه داده شود تا وارد آبهای زیرزمینی، معابرعمومی یا آبهای سطحی شود.تاکنون240 کارواش را در شهر تهران شناسایی کردهایم که پایش همه آنها در دستور کار است. حدود یک ماه است که این پایش با جدیت آغاز شده و تا سر و سامان گرفتن فاضلاب کارواشها ادامه مییابد. در واقع آنچه اداره محیط زیست دنبال میکند، ایجاد حس مسئولیت در این واحدهای صنفی برای پذیرش مسئولیت در قبال فاضلاب تولیدیشان است. همچنین بازچرخانی آب در کارواشها از اولویتهای موردنظر است که امیدواریم اینها به مرحله تصفیه فاضلاب، استانداردسازی آن و استفاده از آبهای بازیافتی برسند.

در گشتهای پایش کارواشها به واحدهای صنفی متخلف اخطار داده میشود و برایش مهلتی در نظر میگیرند تا ایرادهای کار را مرتفع کنند. اما بعد از این مهلت چارهای جز پلمب باقی نمیماند.

یادداشت

محمدحسین بازگیر

رئیس محیط زیست شهر تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها