هفته گذشته، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی از 10 سامانه جدید خود رونمایی کرد که به اختصار به آنها اشاره می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۴۲۵۷۴

از طریق سامانه اینترنتی خیرات و نذورات رضوی به نشانی nazr.razavi.ir خیرین میتوانند بخشی از اموال خود را صرف ترویج دین اسلام، امور خیر، انفاق و یاری محرومان کنند. آنها میتوانند نحوه مصرف صدقات خود را به صورت دقیق مشخص کنند و علاوه بر دریافت رسید از بدو امر، از طریق پیامک و پیامرسانها از مراحل مختلف و تحقق نیات خود مطلع شوند. هموطنان علاوه بر سایت میتوانند از اپ رضوان یا سامانه ستاره هشت مربع (بدون نیاز به اتصال به اینترنت) نیز خیرات، نذورات و صدقات خود را پرداخت کنند.

طبق اعلام این مرکز، میانگین ماهانه 200 هزار تماس تلفنی روی شماره 32020 انجام میشود. باتوجه به رشد تماسها، سامانه هوشمند و نوین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی راهاندازی شد تا امکان ارتباط مستقیم با اساتید پاسخگو فراهم شود.

سامانه یکپارچه مالی نوین آستان در کمتر از شش ماه باز طراحی شده است. این سامانه امکان دسترسی به اطلاعات دقیق تر و کامل تر از درآمدها و هزینههای هر دوره را فراهم میکند.

با راهاندازی سامانه نرمافزاری جامع و یکپارچهای برای مدیریت املاک و اراضی وقفی آستان قدس رضوی، امکان مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک وقفی آستان قدس رضوی در بستر یک سامانه و پایگاه واحد تحت وب و بهصورت مکان محور فراهم شده است.

پیشخوان مجازی املاک و اراضی آستان قدس رضوی با هدف ارائه خدمت تجدید اجاره و انتقال به مستأجر بهصورت غیرحضوری طراحی شده و با راهاندازی آن در دفاتر ثبت اسناد مشهد از تردد غیرضروری و اتلاف وقت مراجعان جلوگیری شده است.

افتتاح سامانه درخواستهای مردمی معاونت امداد مستضعفین، علاوه بر حذف کامل گردش کاغذی، بهبود فرآیندهای کاری و جلوگیری از ثبت درخواستهای غیرواقعی، امکان رصد و پایش در لحظه همه درخواستهای واصله، کاهش طول عمر رسیدگی به هر درخواست، اعمال کنترلهای دقیق در هر مرحله از انجام فرآیند رسیدگی به درخواستها، تکریم بیشتر مراجعان و اطلاعرسانی پیامکی به افراد متقاضی و امکان تهیه گزارشهای گوناگون و مقایسهای را فراهم کرده است.

سامانه نوبتدهی خادم یاران حرم مطهر رضوی برای امکان انتخاب نوبتدهی متقاضیان خدمت حضوری در حرم مطهر بر اساس زمان و نوع خدمت برای خادم یاران (استانی و مؤسسات مختلف خادم یاری) راهاندازی شده و تاکنون 1339 خادم یار از طریق این سامانه ثبت شدهاند.

آستان قدس رضوی، یکی از عظیمترین مجموعههای اداری کشور، متشکل از ادارات و سازمانها، مؤسسات و بنگاههای اقتصادی موقوفاتی متعدد است، از این رو سامانه بانک اطلاعاتی جامع منابع انسانی، ابزار مناسبی برای برنامهریزی دقیقتر و مدیریت بهتر سرمایه انسانی آستان قدس رضوی است.

اکنون سامانه الکترونیک غذای متبرک حرم مطهر رضوی برای تبرک جویان درگاه حضرتش آغاز به کار کرده و از طریق این سامانه دعوت نامه الکترونیک از سر شماره پیامکی اختصاصی 8800، به صورت تصادفی برای زائرین ارسال میشود، علاوه بر این امکان درخواست قرار گرفتن در فهرست انتظار دریافت غذای متبرک حضرتی فراهم شده است. کافی است عدد 3 را به سرشماره پیامکی حرم رضوی ارسال کنید تا راهنمایی لازم برای شما ارسال شود.

سامانه ستاره هشت مربع برای کسانی که بستر USSD و بدون اتصال به اینترنت را ترجیح میدهند برای پرداخت خیرات، نذورات و صدقات درنظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها