به دنبال صدور قانون آزادی رانندگی زنان در عربستان و اجرایی شدن آن از ماه ژوئن جمع کثیری از زنان این کشور از نمایشگاه اتومبیلی که برای آنها در ریاض برپا شده است، دیدن کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۰۲

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، این نمایشگاه یکشنبه در مرکز نمایشگاههای بینالمللی ریاض و با حمایت گروههای مختلف دولتی برپا شد. این نمایشگاه به منظور آشنایی زنان عربستانی با تمامی نمایندگیهای خودرو، بیمه و لوازم جانبی، به مدت سه روز در حال برگزاری است. قرار است 24 ژوئن (19 خرداد) قانون آزادی رانندگی زنان در این کشور اجرایی شود.

استاد بچه به بغل

تصویری از تدریس یک استاد در حالی که بچه به بغل دارد در یکی از دانشگاههای آمریکا سوژه رسانهها شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بتازگی اتفاقی جالب در یکی از دانشگاههای آمریکا نظر رسانهها را جلب کرده است. تصویری که از این اتفاق منتشر شده، نشان میدهد بروس جانسون، پروفسور دانشگاه کودکی را در آغوش گرفته و در حال تدریس به دانشجویان خود است. جریان از این قرار است: یکی از دانشجویان فرزند کوچک خود را به کلاس میآورد تا در جریان تحصیل از او نگهداری و مراقبت کند. در همین بین پروفسور جانسون او را به آغوش گرفته و با او بازی میکند. همچنین این استاد تدریس خود را نیز تعطیل نمیکند و در حالی که کودک را در بغل دارد به تدریس دانشجویانش میپردازد. بروس جانسون در مصاحبه با سی.ان.ان، میگوید: این موضوع برای من چیز جدیدی نیست و گاهی اوقات برای من پیش میآید که بعضی از شاگردانم کودکانشان را با خود به کلاس میآورند و من به دلیل علاقهای که به کودکان دارم با آنها بازی میکنم، اما هیچوقت گمان نمیکردم این موضوع به این حد رسانهای شده و مورد توجه قرار گیرد.

عفو، 136 سال بعد از اعدام!

لمایلیسجویس به جرم قتل بازداشت و اعدام شد اما پس از گذشت 136 سال از دار زدن او، حکم عفوش از سوی مایکل هیگنز، رئیسجمهور ایرلند برای او صادر شد. به گزارش تابناک، عفو پس از مرگ، نخستین عفوی است که رئیسجمهور کنونی ایرلند در قضیهای متعلق به پیش از تأسیس دولت این کشور و زمانی که ایرلند جزئی از بریتانیا بوده، صادر میکند. جویس یکی از
سه مردی بود که در دسامبر 1882 میلادی به جرم کشتن پنج نفر از افراد یک خانواده محکوم شد. اما کمی پیش از اعدام آن سه نفر، دو نفر از آنها اعتراف به ارتکاب جرم کردند و گفتند جویس بیگناه است. اما اعتراف آن دو برای تأخیر در اجرای اعدام یا ابطال آن کافی نبود. دولت ایرلند در سال 2015 میلادی یک کارشناس قانونی را مسئول کرد تا شرایط پرونده را بررسی کند و او متوجه شد جویس با نام ایرلندی ماولرا سیوجی به ظلم اعدام شده است. پس از ارزیابیهای انجام شده، هیگنز یادداشت عفو پس از مرگ را به موجب ماده 6/13 از قانون ایرلند امضا کرد و این عفو پنجمین عفو دولت ایرلند از سال 1937 میلادی و دومین عفو پس از مرگ به شمار میرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها