افتتاح نخستین پارک علوم و فناوری‌های نرم

نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دکتر طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ روز شنبه 22 اردیبهشت 1397 افتتاح شد. به گزارش جام‌جم و به نقل از خبرگزاری سینا، این پارک نخستین پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و هنر است که با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی به منظور تبدیل ایده‌های نو در حوزه‌هایی همچون صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های تصویری و علوم انسانی به محصول و فناوری‌های نوین، در کشور شروع به کار کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۹۹

گستره این پارک، ملی است و میتواند کل کشور را پوشش دهد. همچنین در مجوزی که وزارت علوم برای این پارک صادر کرده امکان ارتباطات بینالمللی نیز فراهم شده است تا بتوان با حمایتهای ایده پردازان حوزه فرهنگ، ظرفیتهای بلااستفاده را فعال کرد و بخش فرهنگ کشور به بخشی مولد از نظر اقتصادی تبدیل شود.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو درباره شرکتهایی که قرار است در این پارک فعالیت کنند، گفت: از این پس به شکل رسمی برای ایدهها فراخوان میدهیم و ایدههایی که به پارک میرسد در کمیتههای تخصصی پیشبینی شده، از جمله کمیته صنایعدستی، رسانههای تصویری، موسیقی، دین و قرآن و هنرهای تجسمی بررسی میشوند و اگر در آنجا تصویب شدند صاحبان ایدهها صاحب میز میشوند و از آن لحظه حمایتهای پارک از آنها تا مرحله تولید و عرضه محصول ادامه خواهد داشت. اگر حمایتهای بیشتری از طرف همه دستگاهها بشود ما در راستای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر منابع داخلی میتوانیم از این پارک به نحو احسن استفاده کنیم.

او درباره محل تامین اعتبارات مالی این پارک توضیح داد: پارکها پس از شکلگیری بهدنبال خود سرمایهگذاران را دارند. اما طبیعی است ابتدا برای راهاندازی به حمایتهایی نیاز داشته باشیم که بخشی از این حمایتها را جهاد دانشگاهی و بخشی را دولت انجام خواهد داد، اما پس از شکلگیری شرکتها و حضور سرمایهگذاران به یقین این پارک روی پای خودش خواهد ایستاد و میتواند ادامه مسیر دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها