روز سه‌شنبه 15 ماه می ‌مصادف با همان روزی است که فلسطینی‌ها آن را روز نکبت می‌نامند. روزی که رژیم سرطانی اسرائیل به کمک استعمارگران غربی در خاک فلسطین غرس شد تا برای سال‌ها میوه و ثمرات آن را که جز جنگ افروزی و تفرقه افکنی نبود،برداشت کنند. به همین مناسبت از یک سو رژیم صهیونیستی و حامی اصلی اش دولت آمریکا قصد دارند به بهانه انتقال سفارت از تل آویو به قدس جشنی برپا کنند و از سوی دیگر فلسطینی‌های خشمگین در صددند تا این روز را به روز نکبت برای مقامات تل آویو تبدیل کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۸۰

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دراین باره میگوید: ملت فلسطین روز 14 و 15 ماه جاری یکپارچه و در اقصی نقاط جهان به پا خواهند خاست تا به ترامپ که درصدد انتقال سفارت آمریکا به قدس است، بگویند قدس شهری اسلامی ـ عربی است و نه ترامپ و نه نتانیاهو نمیتوانند هویت آن را تغییر دهند. ما منتظر روز 14 ماه جاری هستیم و در این روز ملت فلسطین در اردوگاههای آوارگان لبنان در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به پا خاسته و آوارگان فلسطینی در اردن نیز راهی منطقه کرامه که مشرف به مرزهای فلسطین است، خواهند شد.

هنیه تصریح کرد: ببری که 11 سال است آن را محاصره کرده و گرسنه نگه داشتهاند و طی چهار جنگ قصد کشتن آن را داشتند، قفس خود را در هم شکسته و خارج شده و تا شکستن محاصره و پیروزی از پا نخواهد نشست. 11 سال ما را محاصره و جنگهایی را بر ما تحمیل کردند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و سلاح خود را بر زمین گذاشته و توافقنامههای امضا شده با دشمن را بپذیریم، ولی ما تاکید کردیم هرگز این رژیم را به رسمیت نمیشناسیم و سلاح مقاومت را نه تنها زمین نمیگذاریم، بلکه آن را توسعه نیز خواهیم داد.

همزمان با این اظهارات، هیات عالی ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه از ملت فلسطین خواست روز دوشنبه راهپیمایی میلیونی بازگشت و لغو محاصره را ترتیب دهند. این هیات از فلسطینیها خواست از همه طرف به سمت سرزمینهای اشغالی حرکت کنند تا آن روز و آن تاریخ، تاریخی باشد که در آن حوادث تاریخ از سالروز «نکبت» تا «بازگشت و پیروزی» را در بربگیرد. در این بیانیه آمده است، در راهپیمایی دوشنبه همه دنیا خواهد دید چگونه ملت فلسطین حقشان را حفظ و توطئهها، معاملات، ظلم و تزویر را خنثی میکنند که آمریکا بانی همه آنهاست و از طریق انتقال سفارت خود به قدس اشغالی به دنبال نابودی جغرافیا و تاریخ در زمان ظلم و تبانی و ارائه گواهی تولد دروغین برای این شهر است. در جریان راهپیمایی روز جمعه گذشته که هفتمین جمعه متوالی «تظاهرات بزرگ بازگشت» بود یک فلسطینی به شهادت رسیده و دهها نفر دیگر زخمی شدند. به این ترتیب شمار شهدای تظاهرات بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته تاکنون به 54 نفر رسید و شمار مجروحان نیز از مرز 9000 نفر عبور کرد. علاوه بر فلسطین روز جمعه هزاران نفر از شهروندان اردنی، اندونزیایی و ترکیهای نیز در راهپیماییهای اعتراضی به منظور حمایت از قدس و مخالفت با تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به این مکان شرکت کردند. اردنیها طی مشارکتشان در این راهپیمایی بر حق بازگشت شهروندان فلسطینی تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها