مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی

گزارش‌های خبری از عراق نشان می‌دهد مردم این کشور به رغم تفاوت‌های گروهی و مذهبی مشارکت گسترده‌ای در انتخابات دیروز داشتند. آنها برای انتخاب 328 نماینده خود در پارلمان پای صندوق‌های رای رفتند. شعبه‌های اخذ رای از ساعت 7صبح دیروز باز شد تا پذیرای مردم بوده و به صورت الکترونیکی آرای آنها را ثبت کند. به دلیل برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انتظار می‌رود نتایج آن بزودی اعلام شود. روز گذشته شخصیت‌های مختلف عراقی بعد از انداختن رای خود به صندوق اظهارات مختلفی را مطرح کردند، اما همه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید داشتند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۷۹

حیدر العبادی، نخستوزیر عراق بعد از انداختن رای خود به صندوق گفت: این انتخابات بسیار مهم است و آینده عراق را تعیین میکند. همگان باید در این انتخابات به صورت گسترده شرکت کنند. نوری مالکی، معاون رئیسجمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون بعد از شرکت در انتخابات تاکید کرد: مقاصد واقعی برای بازی با انتخابات وجود دارند و ما از کمیسیون انتخابات میخواهیم این موضوع را پیگیری کند. مالکی به رسانهها گفت: انتخابات عراق را به مرحله جدید میبرد و آن یک واجب شرعی و اخلاقی است و باید به سند شرفی که سازمان ملل مطرح کرده پایبند بود. معاون رئیسجمهور عراق تصریح کرد: تلاشهایی برای تقلب در انتخابات از طریق اعمال فشار بر رای دهندگان وجود دارد و کمیسیون باید برای توقف این مساله وارد عمل شود.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز بعد از انداختن رای خود به صندوق تاکید کرد: کمیسیون انتخابات باید بیطرف باشد و از نظر ما تشکیل دولت در اسرع وقت بسیار مهم است.وی اظهار کرد: کمیسیون انتخابات تلاش گستردهای در مرحله گذشته داشته و امروز نیاز به آن است که رایدهندگان بدون هیچ مشکلی در مراکز اخذ رای حاضر شوند.عمار حکیم، رئیس ائتلاف الحکمه نیز گفت: هر گونه تقلب در انتخابات محکوم است و باید به اراده ملت تکیه کرد. وی افزود: ما از کمیسیون انتخابات میخواهیم بدقت اطلاعات درباره اعمال فشار بر رایدهندگان را بررسی کند چراکه اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه برخی رایدهندگان را مجبور کردهاند شخصیتهای خاصی را انتخاب کنند. برخی گزارشها حاکی از یک درگیری مسلحانه میان طرفداران دو گروه سیاسی در نجف بین طرفداران ائتلاف سائرون و النصر بود. مقتدا صدر، رهبر جریان صدر که از ائتلاف السائرون حمایت میکند در سخنانی تلاش کرد اوضاع را آرام کند. در یک خبر دیگر اعلام شد حشد الشعبی موفق شده است یک عملیات گروه تروریستی داعش علیه مراکز اخذ رأی انتخابات پارلمانی عراق را خنثی کرده و شش عامل انتحاری را در جریان آن به هلاکت برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها