محققان چهار عاملی را که می‌تواند روی رویاهای ما تاثیر بگذارد یا باعث اختلال در خواب شود، تشریح کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۹۷

به گزارش فارس، هنگامی که یک خواب هیجانانگیز میبینیم دوست داریم آن خواب را در طول شب دنبال کنیم اما در مقابل یک رویای بد میتواند منجر به اختلال در خواب ما شود و صبح روز بعد از آن، احساس تردید یا اضطراب داشته باشیم.

برخی عوامل موثر بر رویاهای شبانه عبارتند از:

میدان مغناطیسی: میدان مغناطیسی زمین، تاثیر نامرئی بر رویاهای شما میگذارد. طبق برخی مطالعات، فعالیت کم ژئومغناطیسی باعث افزایش تولید ملاتونین در بدن شما میشود که این اتفاق میتواند با دیدن رویاهای عجیب و غریب در ارتباط باشد.

خلاقیت: آیا تا به حال رویاهای به نظر واقعی را دیدهاید؟ این نوع رویا میتواند نشانه این باشد که شما اخیرا از خلاقیتهای خود بیش از حد معمول استفاده کردهاید.

وضعیت خوابیدن: محققان در مطالعاتی وضعیت خواب 670 بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند خوابیدن به پهلو با رویاهای مثبت و با یک حالت ناراحتکننده خوابیدن نیز با کابوسها مرتبط است.

موقعیتهای خواب متفاوت ممکن است به بخشهای مختلفی از بدن فشار بیاورد، بنابراین میتوان گفت احساسات بدن منابعی از عنصرهای خواب هستند.

رژیم غذایی: غذاها میتواند نقش قابل توجهی در تاثیرات متابولیسم و تمام حالتهای بدن ما ایفا کند پس به نظر میرسد آنچه ما میخوریم با رویاهای ما در ارتباط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها