کیتارو و کلایدرمن، دو آهنگساز مطرح جهان، یکی از ژاپن و دیگری اهل فرانسه هستند که قرار بود در ایران کنسرت داشته باشند. کنسرت کیتارو برگزار نمی‌شود چون از زمان صدور روادید این هنرمند تا برگزاری کنسرت او زمان زیادی برای بلیت فروشی باقی نمانده بود و مدیر برنامه‌های او ترجیح داد فعلا این هنرمند ژاپنی در ایران برنامه نداشته باشد و در زمانی مناسب‌تر این رویداد رخ دهد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۲۰

اما خبر حضور ریچارد کلایدرمن در ایران و برگزاری کنسرت این هنرمند هم چندان بیحاشیه نبود.

علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی حاشیههای پیش آمده درباره کنسرت ریچارد کلایدرمن در کشورمان به مهر گفت: روال ما برای صدور مجوز چه درباره کنسرتهای داخلی، چه در بخش کنسرتهای خارجی یک روند مشخص است.

همانطور که در گزارشی که روز پنجشنبه در همین صفحه به قلم آذر مهاجر منتشر کردیم، فرآیند دعوت از مهمانان تشریح شد و این که سابقه و هویت هنرمندان خارجی و نیز محتوای آثارشان قبل از صدرو مجوز کنسرت توسط مراجع ذیصلاح بررسی میشود. ترابی با اشاره به همین نکته گفت: درباره موسیقی و متن ترانه آثاری که اجرا میکنند، اعلام نظر میکنیم اما برای بررسی صلاحیتهای فردی باید از مراجع ذیصلاح استعلامات لازم را دریافت کنیم. اصلا قانون هم به ما اجازه نمیدهد در مورد هویت و سابقه فردی ورود پیدا کنیم.

مدیر کل دفتر موسیقی درباره ریچارد کلایدرمن و حضورش در ایران توضیح داد: باید تاکید کنم ما از مراجع ذی صلاح استعلام گرفتیم و نتیجه استعلامات مثبت بود. درباره این که آقای کلایدرمن با رژیم صهیونیستی همکاریهایی داشته هم باید توضیح بدهم که مدیر برنامه وی اطلاعیهای صادر کرده و گفته که هیچ مناسبت خاصی با رژیم صهیونیستی ندارند.

در گفتوگوی مهر با علی ترابی، ذکر شده که کلایدرمن در 165 کشور دنیا اجرا داشته و این بار به ایران سفر میکند و به این سفر مشتاق و علاقهمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها