واکنش‌ها به نمایش تازه نخست‌وزیر رژیم صهیـونیستی درباره کشورمان ادامه دارد و مقامات و رسانه‌های خارجی در مواضعی، تحلیل خود را درباره ادعاهای بنیامین نتانیاهو ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۴۲

در همین چارچوب، روزنامه نیویورکتایمز در سرمقاله خود اظهارات نخستوزیر رژیم صهیونیستی را درباره ایران «حقهبازی» توصیف کرده است.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت در نمایش تبلیغاتی جدید خود، زونکنها و لوحهای فشردهای را که به ادعای وی «اسناد و مدارک جدید» از برنامه هستهای ایران بودند نشان داد و مدعی شد تهران بعد از امضای برجام بهصورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هستهای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

این اظهارات نتانیاهو با واکنشهای گسترده همراه شده و بسیاری از کارشناسان در نقاط مختلف دنیا مستندات ادعایی اصطلاحا جدید وی را زیر سوال برده و آنها را قدیمی دانستهاند.

آژانس بینالمللی انرژی اتمی هم در واکنش به ادعاهای نخستوزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد: آژانس چنانکه در گزارش سال 2015 بیان کرده، پس از سال 2009 هیچ نشانهای از فعالیتهای هستهای مرتبط با جنبههای غیرصلح آمیز را در ایران شاهد نبوده است.

مقامهای کشورهای اروپایی با بیان اینکه آنچه نتانیاهو به عنوان اسناد جدید نمایش داد در سالهای گذشته توسط دستگاههای اطلاعاتی کشورهای غربی مطرح شدهاند، از اظهارات او به عنوان مبنایی برای تأکید بر ضرورت حفظ برجام استفاده کردهاند، موضوعی که با هدفی که نتانیاهو از این نمایش تبلیغاتی دنبال میکرد 180 درجه تفاوت دارد.

روزنامه نیویورکتایمز در سرمقاله روز سهشنبه خود در مطلبی با عنوان «حقهبازی نتانیاهو درباره ایران» نوشته است: بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، مدتهاست به استفاده از ابزارهای تصویری برای گوشزد کردن خطرات ایران و توافق هستهای عادت دارد، حتی اگر آن خطرات گاهی زاییده ذهن او باشند. این روزنامه نوشته است: در ماه فوریه، نتانیاهو در همایشی امنیتی در اروپا قطعهای از یک پهپاد سرنگونشده ایرانی را به عنوان شاهدی برای استدلالش مبنی بر اینکه تهران و نایبان آن نباید عزم اسرائیل را بیازمایند بالا برد. او در سخنرانیاش در سال 2012 در سازمان ملل هم برای نشان دادن میزان قدرت هستهای ایران، که در آن زمان رو به پیشرفت بود اما هرگز به مرحله تولید سلاح نرسید، کارتونی از یک بمب را نشان داد که دستمایه تمسخر عده زیادی شد.

روزنامه آمریکایی با یادآوری اینکه نتانیاهو قصد «کشتن» توافق هستهای را دارد، نوشته او قصد داشته دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا را به خروج از این توافق مجاب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها