یک استارت آپ تازه‌ تأسیس در دبی اعلام کرده است در قبال هک اندروید و آی‌اواس سه میلیون دلار جایزه پرداخت می‌کند. به گزارش زومیت و به نقل از Vice، کراودفِنس (Crowdfense) نام استارت آپ جدیدی است که در شهر دبی تأسیس شده است. این شرکت در نظر دارد به کسانی که روش‌هایی برای هک سیستم‌های عامل اندروید، آی‌اواس، ویندوز و مک ارائه کنند، سه میلیون دلار بپردازد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۷۷

این رقم بالاترین میزانی است که در سالهای اخیر برای یافتن رخنههای امنیتی در سیستمهای نرمافزاری پیشنهاد شده است و همچنین اقدامی بیسابقه برای یک استارت آپ نوپا به شمار میرود. این شرکت گفته است بهدنبال روشهای جدید هک و اکسپلویتهای «روز صفر» است. روز صفر به باگها، روشهای هک و آسیبپذیریهایی گفته میشود که تاکنون توسط توسعهدهندگان نرمافزاری شناسایی نشده است. با افزایش ضریب امنیتی در سیستمهای مختلف و تمرکز روی برطرف کردن آسیبپذیریهای امنیتی، صنعتی پرسود برای یافتن نفوذپذیری به این سیستمها در سالهای اخیر شکل گرفته است. این شرکتها معمولا اطلاعات خود را به بهایی بسیار بالا در اختیار دولتها و آژانسهای امنیتی قرار میدهند. اندریا زاپارولی مانزونی، مؤسس کراودفِنس اظهار میکند این شرکت قصد دارد روشهای هک را از منابع مستقل بخرد و سپس آنها را به دستگاههای قضایی و آژانسهای اطلاعاتی بفروشد. او معتقد است این ابزارها در اختیار بخشهای مردمی سیستمهای دولتی قرار میگیرد و قصد ندارد آنها را در اختیار ارتشها قرار دهد. چنین ابزارهایی میتواند برای مبارزه با جرایم شهری و تروریسم مورد استفاده قرار گیرد. وی امیدوار است خدمات آنها تنها برای جمعآوری اطلاعات استفاده شود و برای مقاصدی مانند ایجاد اختلال در سیستمهای هدف و کاهش عملکرد آنها در نظر گرفته نشده باشد.

در حال حاضر کراودفِنس به دنبال اکسپلویتهای جدید برای سیستمهایعامل ویندوز، مک، آیاواس و اندروید است و هیچ علاقهای به یافتن آسیبپذیری در سایر پلتفرمها مانند اینترنت اشیا، زیرساختهای حیاتی، دستگاههای ارتباطاتی و وبگاههای محبوب مانند فیسبوک ندارد. زاپارولی در ادامه اشاره میکند هدف آنها فعالیت با شفافیت بسیار بالاست و نمیخواهد به اشتباه سایر فعالان این حوزه دوباره مرتکب شود؛ بهطور مثال میتوان به هَکینگ تیم (Hacking Team) اشاره کرد که یک فروشنده ابزارهای جاسوسی ایتالیایی به شمار میرود و به دلیل فروش روشهای هک و زیر نظر گرفتن به دولتهای سرکوبگر، بسیار بدنام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها