حضور6000 پزشک متخصص در مناطق محروم

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که هدف اصلی طرح تحول سلامت ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیماران است، گفت: حضور 6000 پزشک متخصص در مناطق محروم گامی در جهت ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت در کشور است.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۲۴

به گزارش جامجم، قاسم جان بابایی عنوان کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در استانهای جنوبی کشور و بعضی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فقط پنج پزشک عمومی وجود داشت، اما اکنون در بعضی از بیمارستانهای این شهرها بالغ بر 25 تا 30 پزشک متخصص در رشتههای مختلف حضور دارد.

وی ادامه داد: یکی از تصمیمات وزارت بهداشت اجرای سهمیه مناطق محروم است تا براساس آن در چندسال آینده، فارغالتحصیلانی که از سهمیه مناطق محروم استفاده میکنند، بتوانند به طور دائم در این مناطق به ارائه خدمت بپردازند.

جان بابایی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تحول سلامت، سالانه بیش از هشت میلیون نفر در بیمارستانها بستری میشوند، افزود: از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون، بیش از 32 میلیون نفر در بیمارستانهای دولتی بستری شده اند و بیش از 160 میلیون خدمت سرپایی به مردم ارائه شده است.

جان بابایی با بیان اینکه در این دوره ارائه خدمات وسیع بهداشتی و درمانی با توسعه تختهای بیمارستانی میسر شد، عنوان کرد: در این دوره، بیش از 25 هزار تخت بیمارستانی به مجموع تختهای کشور افزوده شده است که توانست زمان انتظار را برای بستری کاهش داده و امکان بیشتری برای مردم فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت، 250 کلینیک ویژه هدفگذاری شده است، تصریح کرد: بیشترین مشکلی که مردم با آن دست به گریبان بودند، هزینه خدماتی است که باید خارج از بیمارستان دریافت میکردند، لذا با راه اندازی کلینیکهای ویژه این معضل نیز تاحدودی رفع خواهد شد، چراکه در این کلینیک ها، خدمات با تعرفه دولتی به مردم نیازمند ارائه میشود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه توسعه تختهای بیمارستانی همراه با ارتقای سطح هتلینگ بیمارستانها بوده است، بیان کرد: یکی از عوامل رضایتمندی مردم در بیمارستانها، اصلاح هتلینگ بیمارستانها بوده است که این برنامه با حمایت دولت و مجلس ادامه پیدا خواهد کرد.

جانبابایی ادامه داد: یکی از شاخصهای نامطلوب کشور، افزایش تعداد سزارینها بود که این شاخص با اقداماتی که در راستای طرح تحول سلامت به اجرا درآمد، اصلاح شد. یکی از این اقدامات افزایش تختهای زایمان (اتاق زایمان) در بیمارستانهای دولتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها