اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور رفتار وزیر راه و شهرسازی را مستبدانه عنوان کرد و گفت: وزیر راه به دلیل ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۳۸

به گزارش تسنیم، بخشنامههای ماههای اخیر وزیر راه و شهرسازی در حوزه سازمان نظام مهندسی به محلی برای مناقشه رئیس این سازمان و عباس آخوندی تبدیل شده است. هر بار وزیر راه و شهرسازی بخشنامهای را برای اجرا ابلاغ کرده، بلافاصله رجبی رئیس سازمان مذکور به آن واکنش نشان داده است. در جدیدترین رویداد در حالی هنوز جوهر امضای آخوندی بر شیوهنامه تبصره (2) ماده 24 آییننامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خشکنشده بود که رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان کشور در نامهای تهدیدآمیز به روسای سازمانها آنها را از اجرای آن منع کرد. اکبر ترکان که زمانی رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی بود، رفتار آخوندی را در خصوص سازمان مهندسی ساختمان ناشی از ناراحتی وی بابت استیضاح شدن عنوان کرده است: «آخوندی به دلیل ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، در حالی که باید به آخوندی بگوییم مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید.»

وی با بیان اینکه بحثهای مطرح شده از سوی آخوندی فنی نیست و صلاح آخوندی است تا این حد مستبدانه برخورد نکند، تاکید کرد: به لحاظ قانونی، مسئولیت کنترل ساختمان به عهده سازمان نظام مهندسی است، اگر آخوندی مخالف این موضوع است باید اقدام به تغییر قانون کند.

وی افزود متاسفانه آخوندی طبق رأی خود به صورت استبدادی عمل میکند و درصدد است تا مستبدانه رأی خود را حاکم کند اما چنین برخورد مستبدانهای از او بعید است و انتظار ما از آخوندی اهمیت دادن به نظر دیگران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها