قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: در سال 2018 هشت فروند هواپیمای ATR72، سه ایرباس و سه بوئینگ تحویل ایران خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۷۵

اصغر فخریه کاشان در گفتوگو با ایرنا افزود: طبق قراردادی که ایران ایر با شرکت ایرباس منعقد کرده در صورتی که ما بتوانیم در سال 2018 پیشپرداختهای خود را به ایرباس پرداخت کنیم سه فروند هواپیمای ایرباس نیز در این سال تحویل ایران ایر خواهد شد.

وی با اشاره به قرارداد ایران ایر با شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت: قرارداد ما با بوئینگ تغییری نکرده، اما به علت تصمیمات روزانه ترامپ ناچاریم به نحوی عمل کنیم که پرداختهای ما با هیچ ریسک یا مشکلی مواجه نشود.

فخریه کاشان بیان کرد: طبق قراردادی که بین شرکت ایران ایر و بوئینگ منعقدشده در سال 2018 باید این شرکت سه فروند هواپیما به ایران ایر تحویل دهد به شرطی که ما بتوانیم وجه خود را به بوئینگ پرداخت کنیم و این در تعهدات شرکت بوئینگ است.

قائممقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل یادآور شد: هماکنون با مقامات شرکت بوئینگ در حال مذاکره هستیم تا با انجام برخی تغییرات در قرارداد ایران ایر بتواند در سال جاری میلادی سه فروند هواپیمای خود را تحویل گیرد. وی با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هستهای و برجام تاکید کرد: اگر دولتمردان آمریکایی در تحویل هواپیماهای بوئینگ به ایران محدودیتی ایجاد کنند این برخلاف برجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها