کاربران اینستاگرام بزودی می‌توانند از کلیه داده‌های خود در اپلیکیشن نسخه پشتیبان بگیرند. به گزارش دیجیاتو و به نقل از Phonearena، پس از جنجال‌های زیادی که در پی نقض حریم خصوصی کاربران توسط فیسبوک به پا شد، سخنگوی اینستاگرام در گفت‌وگو با تک‌کرانچ تأئید کرده که تیمش بزودی ابزاری معرفی خواهد کرد تا کاربران بتوانند از طریق آن تمام داده‌های خود را دانلود کنند.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۷۸

دادههای قابل دانلود شامل تصاویر، ویدئوها، پستها و استوریهایی میشود که در پروفایل کاربری افراد ذخیره شدهاند. همچنین کاربران توانایی پشتیبانگیری از تمام پیامهای دایرکت در مکالمات خصوصی و گروهی را نیز خواهند داشت. سخنگوی اینستاگرام اگر چه به زمان دقیق ارائه این قابلیت اشاره نکرده، اما احتمالا کمتر از یک ماه دیگر میتوانیم به آن در اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم.

جالب است بدانید با رسوایی فیسبوک، رگولاتوری محافظت از دادههای عمومی اروپا (GDPR) قانونی را به ثبت رسانده که ارائه ابزار دانلود داده در همه شبکههای اجتماعی را به کاری الزامی تبدیل کند. به همین ترتیب این قانون از چهارم خرداد 97 برای تمام شبکههای اجتماعی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است تا پیش از این، امکان دانلود داده از اینستاگرام به هیچ طریقی برای کاربران ممکن نبود، اما به نظر میرسد رسوایی شرکت مادر این اپ یعنی فیسبوک اتفاق خوشایندی بوده تا اینستاگرام مجبور شود چنین امکانی را در اختیار کاربران بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها