دزدان در آخرین سرقت طی دو مرحله 2 دستگاه خودپرداز را از بانک کارآفرین دزدیدند

سرقت سریالی دستگاه‌های خودپرداز در پایتخت

دزدان ماکسیما‌سوار در ادامــــه سرقت‌های سریالی خود، سومین و چهارمین دستگاه خودپرداز را در پایتخت سرقت کردند. متهمان شامگاه پنجشنبه طی دو مرحله، دو دستگاه خودپرداز را در حوالی میدان مادر سرقت کردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۲۱

به گزارش جامجم، سرقتهای سریالی دستگاههای خودپرداز از اوایل اسفند سال گذشته و با سرقت دستگاه خودپرداز از یک مجتمع تجاری در حوالی میدان ونک آغاز شد. صبح زمانی که مغازهداران این مجتمع به محل کار خود آمدند، متوجه سرقت دستگاه خودپرداز شدند.

با گزارش سرقت به پلیس، تیمی از ماموران در محل حاضر شده و با بررسی دوربینهای مداربسته دریافتند سارقان که بیش از چهار نفر بودند، با دو دستگاه ماکسیما و نیسان به مقابل مجتمع تجاری آمده و دستگاه خودپرداز را بار نیسان کرده و با خود بردهاند.

دومین سرقت

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که 22 اسفند سال گذشته، دومین سرقت به پلیس گزارش شد. صبح سهشنبه
22 اسفند سال گذشته، مسئولان یک آموزشگاه موسیقی در محدوده خیابان ملاصدرا در تماس با پلیس از سرقت دستگاه خودپرداز آموزشگاه خبر دادند. ماموران کلانتری 145 ونک با حضور در آنجا و بررسی دوربینهای مداربسته پی بردند چهار مرد با تخریب در ورودی آموزشگاه وارد محوطه شده و دستگاه خودپرداز بانک سامان را دزدیده و با گذاشتن در وانتی با خود بردهاند. بررسیها نشان میداد 67 میلیون تومان پول در خودپرداز
بوده است.

این سرقت در حالی انجام شده که موسسه به سیستم دزدگیر مجهز بوده اما در شب غیرفعال شده بود. در این سرقت هم دزدان با خودروی ماکسیما به محل سرقت رفته بودند.

دستبرد به بانک

در حالی که پروندهای برای دستگیری این دزدان در پلیس تهران تشکیل شده است، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آنها بینتیجه ماند و سارقان ماکسیماسوار شامگاه پنجشنبه سومین سرقت خود را انجام دادند.

به گفته رئیس کلانتری گاندی تهران، سارقان پنج نفر بودند که با دو دستگاه وانت مزدا و ماکسیما به مقابل بانک کار آفرین در حوالی میدان مادر تهران آمدند. آنها با ورود به مرکز خدمات بانکی 24 ساعته بانک، دو دستگاه خودپرداز را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

سرهنگ حیدری افزود: 24 میلیون تومان پول در دو دستگاه قرار داشت. تحقیقات ویژه برای شناسایی سارقان آغاز شده است.

بر اساس فیلم به دست آمده از صحنههای سرقت، دزدان برای این که شناسایی نشوند، به چهرههای خود نقاب زده و در زمان کوتاهی سرقت خود را انجام داده بودند.

سرقت در 2 مرحله

مرد جوانی که جنب بانک کارآفرین شعبه میرداماد مغازه دارد، درباره ماجرای سرقت از این بانک میگوید: من ساعت 11 صبح جمعه زمانی که به مغازه آمدم متوجه خودروی گشت پلیس مقابل بانک کارآفرین شدم. ماموران در محوطه بیرونی و داخلی بانک ایستاده بودند. پرس و جو که کردم متوجه شدم سارقان طی دو مرحله به آنجا دستبرد زدهاند. دو دستگاه خودپرداز بانک در بخش سالن آن قرارداشت که یکی آخر شب و دیگری نزدیک صبح سرقت شده بود. دوربینهای مداربسته هم نشان داده سارقان نقابدار، وانت مزدا و ماکسیما داشتندکه طی دو مرحله سرقت را انجام دادهاند.

مرد مغازه دار ادامه دارد: ماموران میگفتند خودروهای دزدان بانک سرقتی بوده است. امیدواریم پلیس زودتر سارقان را دستگیر کند. این سرقت باعث ایجاد ناامنی و ترس برای مغازهداران شده است؛ چرا که بیشتر صنوف این محله صرافی، بانک، طلافروشی و... هستند که اگر این دزدان دستگیر نشوند، آنها به سرقت از مغازههای دیگر هم دست میزنند. از کلانتری محل میخواهیم گشتهایش را در محله میرداماد برای جلوگیری از سرقتهای احتمالی و مشابه بیشتر کند.

مردی که از کارکنان بانک کارآفرین بود نیز به جامجم گفت: بیش از هفت سال است که این بانک در محله میرداماد فعالیت دارد. داخل آن مجهز به دوربینهای متعدد بوده و سه دوربین هم در بیرون بانک و بخش مرکز خدمات 24 ساعته بانک نصب شده که ورود و خروج مشتریان را کنترل و ثبت میکند.

وی افزود: از طریق همکاران باخبر شدم محل کارمان طی دو مرحله مورد سرقت قرار گرفته و 24 میلیون تومان موجودی دو دستگاه خودپرداز سرقت شده است. هرکدام از این دستگاه ها به یک کابل وصل بود. زمانی که سرقت اول رخ داده، سیستم انفورماتیک بانک که وضعیت فعالیت بانک را نشان میداده یکباره غیرفعال میشود. حال نمیدانم چطور بخش انفورماتیک متوجه ماجرا نشده است.

چهار ساعت بعد از سرقت اول، دومین سرقت رخ میدهد. بعد از سرقت دومین دستگاه خودپرداز، متوجه سرقت شدند و موضوع به پلیس اطلاع داده میشود.

تحقیقات برای دستگیری دزدان در پلیس آگاهی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها