پسرکی که روز 12 بهمن سال 1357، مراسم سخنرانی رهبر انقلاب با تلاوت قرآنش آغاز شد، حالا سال‌هاست که به‌عنوان یک خواننده کاربلد، شناخته می‌شود و موسیقی آوازی و پاپش طرفداران بسیار دارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۸۶

صدای خوش محمد اصفهانی که تا اندازهای میراث خانوادگی است، با قرائت قرآن کشف شد و بعدها در مکتب بزرگان موسیقی ایرانی تربیت شد. به موازات یادگیری موسیقی، اصفهانی در رشته پزشکی هم تحصیل کرد و از دانشگاه علومپزشکی ایران فارغالتحصیل شد. اصفهانی با اجرای آثاری از اشعار شعرای معاصر مانند فریدون مشیری و همچنین اجرای تیتراژ سریالها به شهرت رسید و چند نمونه از ماندگارترین تیتراژهای تلویزیونی مانند تیتراژ سریالهای ارمغان تاریکی، ولایت عشق، زیر هشت، تا ثریا، معصومیت از دست رفته، آخرین دعوت، پهلوانان نمیمیرند، وفا و فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه از جمله آثار اوست.

اصفهانی با بزرگان موسیقی از جمله همایون خرم، بابک بیات، فریدون شهبازیان همکاری داشته است. در مجموعه آلبومهای او، «النور»، اولین و تنها آلبومی از اصفهانی است که بدون موسیقی منتشر شده و شامل مجموعه ادعیه، مناجات و تواشیحی است که اصفهانی و عباس سلیمی آن را خواندهاند. سه آلبوم تنهاترین سردار، ولایت عشق و اخراجیها به ترتیب موسیقی متن سریالهای تنهاترین سردار، ولایت عشق و فیلم سینمایی اخراجیها از جمله آثار اصفهانی است و نیز آلبوم تنها ماندم که هفت اثر خاطرهانگیز و ماندگار با آهنگسازی همایون خرم را بازسازی کرده است. و آلبوم نون و دلقک اصفهانی نیز بر اساس آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرفروشترین آلبوم موسیقی پاپ تا به امروز در ایران است.

اصفهانی در سال 93 نیز آلبومی با پنج قطعه به نام شِکوه درباره «هشت سال دفاع مقدس» منتشر کرد که مجید اخشابی، علیرضا کهن دیری و پدرام کشتکار آهنگسازی این آلبوم را برعهده داشتهاند و اشعارش از میان سرودههای بنیانگذار انقلاب اسلامی، سیدحسن حسینی و عبدالجبار کاکایی انتخاب شده است.

این خواننده قرار است در اختتامیه چهارمین هفته هنر انقلاب اسلامی بخواند و براساس خبری از مهر، در این مراسم که از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار میشود، چهره هنر انقلاب اسلامی در سال 96 معرفی خواهد شد. حمید حسام، محمدرضا دوست محمدی، حسن روح الامین، محمدحسین مهدویان و مهدی نقویان نامزدهای کسب این عنوان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها