تمام آنچه در نوروز بین کارلوس و ایوانکوویچ گذشت

ملی‌پوش‌های پرسپولیس، قربانی جنگ کی‌روش و برانکو؟

بعد از شکست مقابل تونس و برد مقابل الجزایر، یک چیز کاملا مشهود بود؛ تیم ملی ایران هنوز کاملا آماده نیست. در دیدار تونس نه تنها بازیکنان داخلی که لژیونرها هم عملکرد خوبی نداشتند. در بازی الجزایر آماده نبودن بازیکنان داخلی بیشتر به چشم آمد. از روزبه چشمی بگیرید تا امیری و وریا و... آمادگی بالایی نداشتند. پس از پایان مسابقه، کارلوس کی‌روش از این مساله حرف زد و گفت: من خیلی شفاف آن را می‌گویم به هیچ عنوان بازیکنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نیستند. آنها نیاز دارند برای دوئل‌ها بهتر آماده شوند. آنها احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند و نیاز دارند تا فکر کردن و بازی سریع را تمرین کنند و به همین دلیل آنها احتیاج دارند با من کار کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۷۳

او حرفهای خود را اینطور کامل کرد: « نیاز داریم بازیکنان برای این میزان سرعت و جنگندگی آماده باشند. ما میتوانیم اما باید برای آن آماده شویم. بازیکنان ما میتوانند مقابل رونالدو ده بار بپرند؟ نخیر تا این حد شانس ندارند! ما به اینجا آمدیم تا ببریم یا بیاموزیم و ما اکنون یاد گرفتیم نیاز به کار داریم. هر مربیای که بگوید این حرف درست نیست، دروغ میگوید و حقیقت را به شما نمیگوید. اکنون چه چیزی برای ایران اهمیت دارد؟ لیگ داخلی یا جام جهانی؟ این وظیفه من است که توجهها را جلب کنم و بگویم این یا همه چیز است یا هیچ چیز. من باید صادق باشم و این حرف را بزنم.

کیروش در پایان از طرح آمادهسازی 40 روزه خود برای بازیکنان پرده برداشت که خیلیها آن را به معنای تعطیلی لیگ برتر دانستند. اولین کسی که به حرفهای سرمربی تیم ملی واکنش نشان داد، برانکو بود. سرمربی قرمزها به کیروش حمله کرد و گفت: کیروش از کجا میداند بازیکنان آماده نیستند؟ مگر چند بازی لیگ را دیده که بازیکنان داخلی را ناتوان فرض و اعلام کرده آماده نیستند. من متوجه شدم لژیونرها آمادهاند و پرواز میکنند. بازیکنانی چون سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاریفرد در زمین پرواز میکردند و پس از 30 دقیقه آنها را نمیدیدم!

برانکو در ادامه تلاش کرد تا مربیان داخلی را با کیروش رودررو کند که گفت: «اگر درست تشخیص داده باشم با این صحبتها باید بگوییم دایی، مربی بدی است؟ اگر اینطور باشد،که معنایش این است که مربیان ایرانی خوب نیستند. پس چطور استقلال، پرسپولیس و ذوبآهن اصفهان در آستانه صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند؟» مربی کروات همچنین گفت، سطح بازیکنان لیگی در سطح جام جهانی هست و حرفهایش را تمام کرد. در ادامه کیروش، مستقیما پاسخ برانکو را نداد ولی باز هم به فوتبال ایران هشدار داد با وضعیت فعلی در جام جهانی ناکام خواهد بود: «مطمئنا وظایف باشگاهی وجود دارد، وظایفی که بازیکنان نسبت به باشگاههایشان دارند، وظایف مربیگری وجود دارد ولی فراموش نکنیم فراتر و بالاتر از تمام این وظایف، وظایف همه ما نسبت به تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است. وظیفه من این است که جامعه فوتبال ایران را در مسیری قرار دهیم تا بتوانیم شرایط را تغییر بدهیم و راهکارهایی مناسبی را پیدا کنیم. اگر از من میپرسید که تفکر مثبتی نسبت به این مطلب دارم، خیر چون کارمان بسیار دشوار است. تنها مطلبی که از آن مطمئنم این است که شرایط فعلی راه حل نیست و دست به هر کاری بزنیم، از شرایط فعلیمان بهتر خواهد بود.»

همه رسانهها به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کردند جلسهای بین مربیان لیگ و کادر فنی تیم ملی برگزار کنند تا مشکلات به شکلی حل شود. در این بین اما افاضلی، سرمربی نفت که اصلا بازیکنی در تیم ملی ندارد و از دوستان نزدیک کیروش بهشمار میآید، حملهای به کادر فنی ایران داشت تا جو را خرابتر کند. اوسیانو، دستیار کیروش هم در مصاحبهای پاسخ او را داد و گفت میخواستند مرکز تمرینی تیم ملی را بگیرند و آن را به یک تجارتخانه پزشکی تبدیل کنند (کنایه او به تلاش همسر افاضلی به گرفتن مرکز تمرینی قهرمانی و تبدیل آن به یک مرکز پزشکی بود). برانکو هم در مصاحبهای گفت امکان تعامل وجود ندارد: فکر نمیکنم به سمت این تعامل برویم و جلسهای تشکیل شود. تعاملی بین تیم ملی و باشگاهها وجود ندارد. طی سه سالی که در ایران هستم، فقط یک بار کمکهای ایشان (کیروش) به تمرین ما آمدند. الان هم فکر نمیکنم به این جلسه و تعامل برسیم.

فعلا مشکلات پابرجاست. تیم ملی بلاتکلیف است و هیچ بعید نیست با ادامه این شرایط کیروش روی ملی پوشهای این تیم خط قرمز بکشد، چراکه فعلا فقط بیرانوند فیکس است و مابقی نیمکت نشین به حساب میآیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها