رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

افزایش 3 درصدی تلفات تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برخلاف افزایش 15 درصدی ترددهای نوروزی کشته‌های تصادفات 3 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۵۵

به گزارش جامجم، سردار تقی مهری افزود: در طول اجرای طرح ویژه ترافیکی مهمترین علل وقوع تصادفات فوتی را میتوانیم سرعت و سبقت غیرمجاز و بیتوجهی به جلو نام ببریم که 85 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: ما در موج اول سفرها شاهد کاهش 5 درصدی جان باختگان را داشتیم، اما در موج دوم این روند برعکس شد و افزایش تلفات داشتیم به گونهای که در روز 10 فروردین 37 نفر جان باختند.

وی ادامه داد: این آمار نشان میدهد افرادی که به سفر رفتهاند خسته شدهاند و آمادگی جسمانی رانندگی را نداشتهاند و همین امر باعث شده بهطور کلی 3 درصد تعداد کشته شدگان تا کنون افزایش داشته باشد.

به گفته سردار مهری دیروز بیشترین بار ترافیکی از شمال به جنوب و خروجیهای مشهد را شاهد بودیم.

وی درباره بیشترین ترددها و تصادفات نیز بیان کرد: بیشترین ترددهای نوروزی در استانهای البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم و فارس بوده است و استانهای فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین تصادفات فوتی را به خود اختصاص دادند.

سرداری مهری افزود: 5000 نیرو به همراه 1500 خودرو به پلیس راهور برای اجرای بهتر طرح اضافه شد که باعث شد برنامهها بهتر از گذشته انجام شود.

وی بیان کرد: طرح ویژه ترافیک نوروز 97 قبل از آغاز با هماهنگی و همکاری همه دستگاههای خدماتی و امدادی مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گرفت و تهیه شد و تاکنون هماهنگی خوبی بین همه دستگاههای امدادی و خدماتی در طول محورها وجود داشته است.

سردار مهری به تشکیل قرارگاه ترافیکی نصر اشاره کرد و گفت: این قرارگاه به صورت شبانهروزی فعالیت داشته و بنا به شرایط تصمیمات لازم اتخاذ میشد.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: امسال هیچ گره ترافیکی و ترافیک طولانی نداشتیم، اما در محورهای شمالی و شهرهای زیارتی ترافیکهای نیمه سنگین و سنگین را شاهد بودیم.

وی افزود: جادههای کشور ظرفیت و کشش این حجم از سفر و خودرو را ندارد، اما مردم امسال همکاری بیشتری با پلیس داشتند.

سردار مهری گفت: با توجه به افزایش یک و نیم میلیونی تعداد خودروها در سال 96 افزایش سفرها یک موضوع عادی و قابل پیشبینی بود، اما مردم امسال هم همکاری خوبی داشتند.

قانونمداری 95 درصد از رانندگان نوروزی

رئیس پلیس راه راهور ناجا نیز از رصد آنلاین تخلفات رانندگی با دوربینها و سامانه جدید کنترلی خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: با راه اندازی سامانه رصد آنلاین تخلفات سرعتی، تمامی رانندگان در جادههای کشور تحت پوشش دوربینهای پلیس قرار گرفتهاند.

وی عنوان کرد: برابر آمارهای لحظهای سامانه جدید، حدود 3 درصد رانندگان در نوروز امسال در جلو دوربینهای پلیس تخلف داشتهاند و در مجموع با احتساب کنترلهای فیزیکی پلیس، کمتر از 5درصد رانندگان در نوروز امسال در جادهها تخلف کردهاند و عملا بیش از 95 درصد رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کردهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها