از قرار معلوم دواین جانسن نمی‌خواهد از جنگل‌های سرسبز راهی فضای شهری شود. به همین خاطر نسخه احیاشده «جومانجی» صاحب قسمت دوم می‌شود. شرکت سونی با اعلام این خبر گفت فیلمنامه دومین قسمت این اکشن فانتزی ماجراجویانه، در حال نگارش است. اسکات روزنبرگ و جف پینکنر نویسندگان فیلمنامه نسخه احیاشده، این روزها مشغول نوشتن دنباله‌ای برای آن هستند. با آن که سونی مذاکره‌ای با جیک کاسدان کارگردان نسخه جدید نکرده، اما تصور عمومی این است که او برای کارگردانی قسمت دوم دوباره دعوت به کار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۹۴

هالیوود ریپورتر که پیگیر خبر تولید دومین قسمت جومانجی است، خبر میدهد که فیلمنامه آن تا دو ماه دیگر آماده کار میشود. اما شرکت سونی زمانی برای شروع کار فیلمبرداری آن تعیین نکرده است. به صورت طبیعی بازیگران قسمت اول نسخه احیاشده فیلم، در قسمت دوم دوباره نقشهای خود را تکرار میکنند. با این حال، از بازیگران فیلم خبر میرسد که در این رابطه، هنوز تماسی با آنها گرفته نشده است! نسخه جدید فیلم با نام «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در ماه دسامبر به روی پرده سینماها رفت.

این اکشن کمدی فانتزی اگر چه نسخه دوبارهسازی فیلم پرفروش سال 1995 رابین ویلیامز بود، اما تفاوتهایی هم با آن داشت. در نسخه کلاسیک فیلم، ویلیامز و دو نوجوان با یک بازی عجیب و غریب به نام جومانجی روبهرو میشوند. آنها پس از شروع بازی، ناخواسته وارد یک دنیای فانتزی میشوند که حیوانات ماقبل تاریخ هم در آن حضور دارند.

در ادامه بازی، این حیوانات سر از زندگی امروزی کاراکترهای اصلی درمیآورند. اما در نسخه تازه فیلم، چهار نوجوان پس از شروع بازی در داخل یک جنگل بزرگ رها میشوند. آنها با ورود به جنگل، تغییر هویت داده و تبدیل به چهار آدم بزرگسال میشوند. شرکت سونی زمان تولید جومانجی جدید اعلام کرد این نسخه بیشتر ستایشی از آن فیلم کلاسیک است تا نسخه دوبارهسازی شده آن.

تهیهکنندگان فیلم میگویند چهار کاراکتر اصلی داستان فیلم، در ماجراجوییهای قسمت دوم حضور دارند و احتمالا چند کاراکتر تازه هم، به جمع آنان خواهد پیوست. دواین جانس (راک) نقش اصلی نسخه تازه را بازی کرد. بازیگرانی مثل کوین هارت، جک بلک و کارن گیلان، در کنار او دیگر نقشهای فیلم را به عهده داشتند. فروش فیلم در آمریکا حدود 400 میلیون دلار بود و تماشاگران بقیه کشورهای دنیا رقمی نزدیک 540 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کردند. اگرچه شرکت سونی نسبت به موفقیت مالی این فیلم مطمئن بود، اما تصور فروش جهانی 940 میلیون دلاری برای آن نمیکرد. به خاطر همین موفقیت کلان، شرکت سونی گفته قسمت دوم را با هزینهای بالاتر از قسمت اول (که 90 میلیون دلار بود) تولید خواهد کرد.

سفر جنگلی سینمایی

اما قسمت دوم جومانجی، تنها فیلم جدید راک نیست که او را در دل طبیعت بکر و وحشی رها میکند. چندروز قبل اعلام شد که کمپانی والت دیزنی یکی از پارکهای تفریحی و موضوعی خود را تبدیل به فیلمی سینمایی میکند. «سفر جنگلی» براساس ماجراجوییهای پارک قدیمی این کمپانی ساخته میشود، که با نام «سواری در دیزنی لند» معروف است. سالانه میلیونها نفر از این پارک بازیدید و در ماجراجوییهای مربوط به آن شرکت میکنند. استقبال بسیار بالای خانوادهها از این پارک موضوعی، مدیران والت دیزنی را به فکر سینمایی کردن ماجراهای آن انداخته است. در حالی که هنوز کارگردانی برای این نسخه انتخاب و پیدا نشده، کمپانی والت دیزنی از دواین جانسن بهعنوان بازیگر اصلی آن اسم برده است. راک همین روزها قرارداد بازی در سفر جنگلی را امضا میکند. امیلی بلانت هم به عنوان بازیگر نقش مقابل او، در فیلم ظاهر خواهد شد. نشریه هالیوود ریپورتر خبر میدهد که چند کودک و نوجوان، در کنار این دو بازیگر راهی ماجراجوییهای پارک جنگلی خواهند شد. نزدیکان به کمپانی والت دیزنی میگویند برای کارگردانی فیلم جوامه کولت سرا انتخاب شده است. او متخصص ساخت اکشنهای دلهرهآور و پلیسی هم چون «کم عمق» و «رفت و آمد کننده» لیام نیسن است. با توجه به حال و هوای فانتزی و ماجراجویانه سفر جنگلی، باید دید این فیلمساز میتواند کاری مورد پسند کمپانی خانوادگی ساز دیزنی و تماشاگران نوجوان ارائه کند یا نه. نوع داستان فیلم بهگونهای است که احتمالا مورد نظر و پسند کولت سرا نباشد!

هنوز اطلاعی از خط کلی داستان فیلم در دست نیست و کمپانی والت دیزنی اطلاعات مربوط به آن را منتشر نکرده است. اما در پارک تفریحی و موضوعی سواری با دیزنی لند، رودخانه نقش بسیار مهمی در ماجراها دارد و لوکیشن اصلی داستان است. این لوکیشن به عنوان یکی از کاراکترهای محوری داستان عمل میکند. بازدید کنندگان از پارک، سوار بر قایق رودخانههای مهم جهان را طی میکنند. این رودخانه از کشور کنگو آغاز شده و تا آمازون در آفریقای جنوبی امتداد پیدا میکند. دواین جانسن در کنار بازی در فیلم، یکی از تهیه کنندگانش هم هست.

احتمال زیادی وجود دارد سفر جنگلی تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله دار شود. برخی منابع میگویند موفقیت کلان مالی نسخه تازه «جومانجی» الهامبخش کمپانی والت دیزنی برای تولید سفر جنگلی شده است. بخش اعظم داستان این فیلم هم در یک جنگل بزرگ اتفاق میافتد و دواین جانسن بازیگر اصلی آن است. برای سفر جنگلی قرار است هزینهای 70 میلیون دلاری خرج شود. به صورت طبیعی، بخش اعظم صحنههای آن در پارک تفریحی قدیمی دیزنی لند فیلمبرداری خواهد شد. کلید فیلمبرداری سفر جنگلی اوایل فصل تابستان سال جاری میلادی زده میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها