اعتکاف از جمله آیین‌های پسندیده‌ای است که هر ساله روزهای 13 تا 15 رجب در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود، تا عبادت‌کنندگان با زبان روزه به راز و نیاز خداوند مشغول شوند و تمام این سه‌روز را میهمان خانه خدا باشند، امسال هم مانند همیشه این آیین برقرار بود و حالا پس از پایان یافتن آن معتکفان سراسر کشور بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند. معتکفان در این بیانیه مبارزه با بی‌عفتی، بدحجابی و منکرات اخلاقی در جامعه را از رسالت‌های اصلی مسئولان فرهنگی و همه زمامداران نظام اسلامی دانسته و بر خورد قاطع با منکرات را خواسته امت اسلامی عنوان کردند. در این بیانیه آمده است:
کد خبر: ۱۱۳۱۷۷۸

1ـ سال جدید که با شعار حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است را مرهون نگرش عمیق و نشانه خردورزی مقام معظم رهبری در ایجاد انقلاب عظیم اقتصادی میدانیم. بسترسازی این انقلاب تلاش و همت دولتمردان در استفاده از ظرفیتهای موجود؛ بهرهمندی از منابع اولیه و ایجاد زیرساختها؛ نیروهای متخصص و آموزشدیده و پهنه سرزمینی مستعد در تحقق این شعار امری اجتنابناپذیر میدانیم و از همه مسئولان میخواهیم در تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

2ـ ما معتکفان حمایت قاطع خود را از همه آزادیخواهان و مجاهدان راه حق و حقیقت و عدالت در اقصی نقاط عالم بویژه مردم مظلوم یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، نیجریه و پاکستان که علیه استکبار جهانی؛ صهیونیزم بینالملل و ایادی دستنشانده آنان مبارزه میکنند؛ اعلام میداریم و آمادگی خود را به منظور حضور در جبهههای نبرد با اذن و فرمان مقام معظم ولایت اعلام میداریم.

3ـ ما معتکفان از قوه قضاییه درخواست مینماییم که با برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و نجومیبگیران و غارتگران بیتالمال بروز مفاسد اقتصادی را ریشهکن نمایند و عوامل آن را به سزای اعمال ننگین خود برسانند.

4 ـ ما معتکفان از همه مسؤولان بویژه مسئولان فرهنگی کشور میخواهیم با تمسک به ارزشهای دینی و اسلامی و بهرهمندی از منابع اصیل مکتب حیاتبخش اسلام در پاسداری از ارزشهای انقلاب تلاش مضاعف داشته باشند و نفوذ بیگانگان در ترویج فرهنگ منحط غرب را سد و با آن مقابله جدی نمایند. ما یک بار دیگر اعلام میداریم مبارزه با بیعفتی، بدحجابی و منکرات اخلاقی در جامعه از رسالت اصلی مسئولان فرهنگی و همه زمامداران نظام اسلامی است و برخورد قاطع با منکرات، خواسته امت اسلامی است و بر تحقق آرمانهای فرهنگی انقلاب اسلامی تأکید میکنیم.

5 ـ ما نظام مقدس اسلامی را ادامه حکومت انبیاء الهی بویژه استمرار حکومت پیامبر عظیمالشأن اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) میدانیم و با همه وجود از آن پاسداری مینماییم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به مثابه دولبه یک قیچی به آتشافروزی و اختلافافکنی مشغولند؛ از آن ابراز انزجار و بیزاری میکنیم و به همه افرادی که خواسته یا ناخواسته در دام آن گرفتار شدهاند، اعلام میکنیم، تنها تمسک به اسلام ناب و ولایت فقیه است که موجب سعادت و رستگاری خواهد شد و تا دیر نشده، مسیر خود را از منحرفان و بدخواهانِ از خدا بیخبر جدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها