رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آنچه این روزها بارها از طریق رسانه‌ها و حتی از زبان برخی مسئولان شنیده می‌شود، «تعدیل» در استانداردهای اعلامی است، در حالی که قرار نیست تعدیلی اتفاق بیفتد. بررسی مجددی در استانداردهای 85گانه با حضور کارشناسان سازمان ملی استاندارد انجام شده که البته به معنای تعدیل در آنها نیست.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۴۶

نیره پیروزبخت در گفتوگو با ایرنا اظهار کرد: در صورت نیاز به تجدیدنظر در استانداردها، این مهم را به انجام خواهیم رساند و در غیر این صورت به قوت خود باقی خواهد ماند. وی با اشاره به سخنان هاشم یکهزارع، مدیرعامل ایرانخودرو که گفته بود «حتی بنز و هیوندایی هم نمیتوانند استانداردهای خودرویی مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس کنند»، افزود: تعبیر وی به مواردی است که مربوط به ایمنی خودرو نبوده و بیشتر مباحث آلایندگی را دربرمیگیرد. به گفته این مقام مسئول، بنز از بالاترین حد «استانداردهای کارخانهای» در بین خودروسازان جهان برخوردار است، در حالی که استانداردهای 85گانه اعلامشده از سوی سازمان ملی استاندارد، استانداردهای ملی اتحادیه اروپاست.

وی یادآوری کرد: در ردهبندی استانداردها، بالاترین حد مربوط به استانداردهای کارخانهای است و پس از آن استانداردهای ملی، استانداردهای منطقهای و استانداردهای بینالمللی قرار دارند.

پیروزبخت اظهار کرد: از آنجا که بنز بالاترین حد استانداردهای کارخانهای را داراست، بهطور قطع استاندارد اتحادیه اروپا را که معادل استانداردهای تعریفشده 85گانه ایران هستند، پاس کرده و بر این اساس آنچه مدیرعامل ایرانخودرو بهعنوان دغدغه عنوان کرده، مربوط به مباحث آلایندگی است، زیرا برخی سوختهای موجود در کشور با مشخصات آلایندگی خودروهای سنگین و تجاری همخوانی ندارد. پیروزبخت در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش احتمالی قیمت خودروها با افزوده شدن 22استاندارد جدید تا اول دیماه سال آینده، تصریح کرد: «قیمتگذاری خودروها هیچ ارتباطی با سازمان ملی استاندارد ندارد»، بلکه جان و سلامت مردم برای ما از هر چیزی مهمتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها