رئیس رسانه ملی با رئیس شبکه آرتی روسیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد

مذاکره رسانه‌ای ایران و روسیه

رئیس رسانه ملی با اشاره به روابط راهبردی تهران و مسکو بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد: امیدوارم در زمینه ارتباط میان رسانه‌های دو کشور نیز به سطح روابط سیاسی ایران و روسیه برسیم و شاهد همگرایی بیشتر میان رسانه ها و مردم دو کشور باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۶۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکترعلیعسکری در دیدار با الکسی نیکولوف، رئیس شبکه آرتی روسیه و هیات همراه این شبکه بر گسترش همکاری های رسانهای میان معاونت برون مرزی سازمان صدا وسیما و شبکه آرتی روسیه تاکید و تصریح کرد: رسانه ملی به عنوان رسانه ای مستقل همواره در برابر جریان رسانه ای نظام سلطه ایستاده است و از این که همکاری خود را با شبکه ای گسترش دهیم که ازاین نظر دیدگاههای بسیار نزدیکی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارد، حمایت می کنیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به نگاه مستقل و حرفه ای شبکه آرتی (راشا تودی) روسیه افزود: امیدوارم گسترش همکاری های این دو رسانه موثر منطقهای، زمینه های رشد و پیشرفت دو ملت بزرگ ایران و روسیه را فراهم کند .

دکتر علیعسکری، سازمان صدا وسیما را رسانهای بزرگ با ماموریتی متنوع دانست و تصریح کرد: زمینه همکاری های مشترک میان معاونت برون مرزی سازمان و این رسانه روسی وجود دارد و امیدوارم از ظرفیت های موجود دو طرف به بهترین صورت استفاده شود .

اجرایی کردن هرچه سریع تر زمینههای همکاری

رئیس شبکه آرتی روسیه نیز در این دیدار با اشاره به سند همکاری رسانه ای که چندی قبل میان دو کشور به امضا رسید، گفت: هدف از این سفر، اجرایی کردن هرچه سریع تر زمینه های همکاری میان این دو رسانه تاثیرگذار است و ما از هرگونه همکاری و ارائه تجربیات و خدمات متقابل استقبال می کنیم.

الکسی نیکولوف به بازدید خود دراین سفر از بخش های مختلف معاونت برون مرزی سازمان اشاره و تصریح کرد: در این بازدید از بخش های عربی و اسپانیایی معاونت برون مرزی صدا و سیما دیدن کردیم و شاهد عملکرد حرفه ای همکاران شما بودیم و مشاهده چنین سطحی از توانمندیها درتلویزیون جمهوری اسلامی برای ما بسیار لذت بخش بود.

لزوم تشکیل اتحادیه رسانههای غیرهمسو با رسانههای غربی

مدیر شبکه آرتی روسیه همچنین ضمن بازدید از پرس تیوی و هیسپان و امضای سند راهکارهای اجرایی تفاهمنامه همکاری میان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه آرتی(RT) جهت تقویت همکاریهای رسانهای عنوان کرد: پرس تیوی و آرتی دو قطب مهم مبارزه با امپریالیسم هستند و میتوانند در رساندن صدای متفاوت با صداهایی که این روزها از رسانههای غربی شنیده میشود، بسیار موثر باشند.

الکسی نیکولوف که به دعوت معاونت برونمرزی رسانه ملی به تهران سفر کرده، به همراه هیات همراه جهت بازدید از شبکههای پرس تیوی و هیسپان تیوی و بررسی مفاد سند راهکارهای اجرایی تفاهم نامه دوجانبه با صداوسیما که پیشتر به امضای مشترک وی و دکتر علیعسکری، رئیس رسانه ملی رسیده است در مجموعه سعادتآباد معاونت برونمرزی حاضر شد. همچنین در نشست مشترک هیات روسی با پیمان جبلی، معاون برونمرزی صدا و سیما دو طرف بر لزوم گسترش زمینههای همکاری رسانهای تاکید کردند و سند راهکارهای اجرایی این همکاری به امضای طرفین رسید.

معاون برونمرزی سازمان صداوسیما با اشاره به روابط مثبت و موثر میان شبکههای
پرس تیوی و آرتی طی سالهای اخیر عنوان کرد: ارتباط میان شبکههای پرس تیوی و آرتی به طور قابل توجهی افزایش یافته که این همکاری را میتوان یکی از نتایج افزایش همکاریهای میان کشورهای ایران و روسیه در سالهای اخیر دانست.

به گفته جبلی، آرتی با ظهور خود در فضای رسانهای جهان توانست نقش خود را به عنوان شبکهای که در خلاف جهت رسانههای غربی گام برمیدارد، بخوبی ایفا کند و تاثیرگذاری موثری را بر مخاطبان داشته باشد. اکنون آرتی به رسانهای غالب تبدیل شده و توانسته گفتمان موفقی را ایجاد کند.

او تصریح کرد: در حال حاضر، رسانههای غربی در مقابل شبکههایی همانند پرس تیوی، آرتی و دیگر رسانههای همسو با اهداف ما ایستادهاند تا صدایمان شنیده نشود. از این رو، میتوان با تشکیل یک اتحادیه رسانهای، گام مثبتی را در جهت مقابله با رسانههای غربی برداشت.

الکسی نیکولوف، رئیس شبکه آرتی روسیه نیز در این مراسم به وجوه مشترک میان شبکههای پرس تیوی و آرتی اشاره و خاطرنشان کرد: این دو شبکه از زاویهای متفاوت نسبت به رسانههای غربی به رویدادهایی که در منطقه و همچنین جهان اتفاق میافتد، مینگرند. در واقع تا قبل از ظهور شبکههایی همچون آرتی و پرستیوی، شما فقط یک جنبه از اخبار را که از طریق رسانههای غربی ارائه میشد، میدیدید. این رسانهها تظاهر میکردند تمام اطلاعات را در اختیارتان قرار دادهاند و تا زمانی که شبکههای پرس تیوی و آرتی به طور جدی وارد عرصه نشده بودند، نادرستی این ادعا قابل تشخیص نبود.

در پایان این نشست، تفاهمنامهای در جهت افزایش همکاریهای رسانهای و اهداف مشترک بین شبکه پرس تیوی و آرتی به امضا رسید تا زمینه مساعدی برای هرچه بهتر شدن روابط میان دو شبکه فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها