بعد از فروریختن ساختمان پلاسکو در زمستان سال گذشته، مصطفی کیایی کارگردان نام آشنای سینمای ایران از ساخت فیلمی درباره این اتفاق تلخ خبر داد. او که پیش‌تر اعلام کرده بود، نام این فیلم سینمایی «پلاسکو» خواهد بود، با تغییر نام آن به «چهار راه استانبول» پیش تولید آن را آغاز کرد. این فیلم که در جشنواره فیلم فجر به اکران عمومی درآمد و مورد استقبال مردم قرار گرفت متقاضی اکران نوروزی بود، اما این اتفاق برایش نیفتاد.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۰۹

مصطفی کیایی در گفتوگویی با ایسنا درباره انتخاب نشدن فیلمش بیان کرد: سیاست پشت درهای وزارت ارشاد برای تصمیمگیری و حرفهای متناقضی که از روز اول شنیدم باعث شد اکران نوروزی را از دست بدهم. چون مدام به من میگفتند با توجه به اینکه فیلم «چهارراه استانبول» در جشنواره فجر حضور داشته و اصلا اولویت برای این اکران با فیلمهای جشنواره است، فیلم من هم یکی از گزینههای اصلی اکران نوروزی خواهد بود، اما لیستی که اعلام شد با این حرفها در تناقض بود.

او افزود: حتی پخشکننده فیلم (فیلمیران) هم به دنبال این بود تا در کنار فیلم آقای حاتمیکیا فیلم «چهارراه استانبول» در اکران نوروزی قرار گیرد، اما در آخرین لحظه این اتفاق نیفتاد و به نظرم فهرست اکران نوروزی پشت درهای بسته وزارت ارشاد تنظیم شد.

این کارگردان سینما ادامه داد: من تمام برنامهریزی لازم را برای اکران فیلم در نوروز انجام داده بودم و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی هم آماده بود، اما الان که شرایط تغییر کرده نمیدانم باید چه کنم و با توجه به اینکه به عنوان بخش خصوصی فیلم را اکران میکنم حتی یک ماه هم برایم اهمیت دارد و شاید خیلی زود تصمیم به نمایش فیلم بگیرم.

کیایی تاکید کرد: ما منتظر بودیم آییننامه اکران ابلاغ شود در حالی که میدانستم مدتهاست آماده شده، اما با وجود پیگیریهایی که در چند روز گذشته انجام دادم هنوز این آییننامه به دستم نرسیده و به عنوان یک تهیهکننده و کارگردان نمیدانم شرایط اکران در سال آینده چگونه است.

او با اشاره به تعطیلی شورای صنفی نمایش به دلیل پایان دوران فعالیتش و حضور دوباره آنها در جلسه نهایی تصمیمگیری برای اکران نوروزی گفت: فکر میکنم صنوف هنوز نماینده خود را برای شورا معرفی نکردهاند که شورای قبلی دوباره تشکیل جلسه داد، هرچند به نظرم همه چیز در وزارت ارشاد اتفاق افتاده و آنها دوست داشتند حتما در اکران نوروزی دخیل باشند به طوری که همه فیلمها با رایزنی با وزارت ارشاد فیلم اکران نوروزی را گرفتند. این در حالی است که میبینیم برخی فیلمسازان هر زمانی که فیلمی بسازند، حتما فیلمشان در عید اکران میشود و این اجحاف در حق دیگران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها