مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: 659 عنوان برنامه با مدت 77 هزار و 670 دقیقه برای مراکز پیش‌بینی شده که در روزهای پایانی سال و نوروز 97 روی آنتن رادیوهای استانی می‌رود.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۷۴

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استانهای صدا و سیما، وحید کمالی با اشاره به تدارک گسترده صدای مراکز استانها برای نوروز 97 اظهار کرد: در مجموع 659 عنوان برنامه با مدت زمان 77 هزار و 670 دقیقه برای مراکز پیشبینی شده که در روزهای پایانی سال و نوروز سال آینده روی آنتن رادیوهای استانی میرود.

او با بیان اینکه رادیوهای مراکز در نوروز 97 با شعار ایمنی و سلامت در رانندگی و پاکیزگی طبیعت برنامههای خود را روی آنتن میبرند، عنوان کرد: بر همین اساس دو پویش مردمی به همت صدای مراکز راهاندازی و تبلیغ میشود. او ادامه داد: پویش نخست با عنوان «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی در بین مسافران نوروزی و همه اقشار جامعه با همکاری راهنمایی و رانندگی و سازمان هلال احمر اجرایی میشود.

کمالی خاطرنشان کرد: پویش دوم نیز «همه با هم ایران را پاکیزه نگاه داریم» با هدف حفظ محیط زیست و با همکاری سازمان محیطزیست است که از 13 نوروز تا پایان تعطیلات تابستان 97 در قالب مجموعهای از برنامههای ترکیبی، مینی فیچر و PSA در صدای مراکز دنبال خواهد شد. مدیرکل صدای مراکز استانها در ادامه به برنامههای نوروزی رادیوهای استانی اشاره و خاطرنشان کرد: «استقبال از بهار» عنوان برنامهای است که از 26 تا 29 اسفند در مراکز 33 گانه روی آنتن میرود و هر مرکز 120 دقیقه را به این برنامه که دارای رویکرد آموزشی و سرگرمی است، اختصاص میدهد. او ویژه برنامه «هم پای بهار» را از دیگر برنامههای صدای مراکز برشمرد و گفت: این برنامه عصرگاهی به صورت زنده و مشترک میان همه مراکز تولید میشود به این صورت که هر رادیوی استانی یک برنامه تولید میکند و آن را در اختیار دیگر مراکز میگذارد و 32 برنامه هم برای پخش زنده تحویل میگیرد.

کمالی به طراحی برنامه تحویل سال صدای مراکز متناسب با سالروز شهادت امام علی النقی(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن این دو مناسبت، ملاحظات ویژهای در نظر گرفته شده است؛ برنامه تحویل سال در هر مرکز حدود 150 دقیقه خواهد بود.

مدیرکل صدای مراکز استانهای رسانه ملی ادامه داد: برنامه رادیویی «ایران را بگردیم» با مجموع زمان 960 دقیقه در 16 روز پخش میشود که شامل اطلاعاتی راجع به مناطق دیدنی ایران، آداب و رسوم، فرهنگ و ویژگیهای اجتماعی مردمان نقاط مختلف کشورمان خواهد بود.

او تصریح کرد: همچنین به مناسبت 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، برنامههای ویژهای به مدت 130 ساعت در 33 مرکز استانی تولید و روز 11 فروردین روانه آنتن میشود. کمالی به برنامهریزی صدای استانها برای 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ویژه برنامههای خاص در هر یک از رادیوهای استانی به منظور گرامیداشت این روز بزرگ تدارک دیده شده است.

مدیرکل صدای مراکز استانها، استودیوگریزی را یکی از ویژگیهای برنامههای نوروزی صدای مراکز دانست و افزود: استفاده از استودیوهای سیار شهری برای این منظور در اولویت قرار دارد. کمالی به برنامه «شبهای ایران» به عنوان یکی دیگر از برنامههای ترکیبی نوروز 97 اشاره کرد و گفت: هر مرکز یک برنامه تولید میکند و 30 برنامه در طول ماه تحویل میگیرد، این برنامه نیز در راستای معرفی استانهای مختلف کشور تهیه میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها