مرد میانسال که در جریان حکم قضایی محکوم به بازگرداندن ملک مردی شده بود، در اقدامی کینه‌توزانه او را با همدستی دوستش کشت. پیش از این پسر متهم به این قتل اعتراف کرده بود.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۵۱

به گزارش جامجم، شامگاه بیست و نهم تیر امسال، مرد 65 سالهای براثر تصادف مرگباری در محله مشیریه تهران کشته شد. بررسی پلیس در محل تصادف نشان میداد که این تصادف مرگبار عمدی بوده است. با تشکیل پرونده قضایی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، با دستور بازپرس سجاد منافی آذر، تحقیقات پلیس برای دستگیری راننده قاتل آغاز شد. ماموران با مشخصاتی که ازخودروی راننده فراری به دست آوردند 5700 خودروی پژو مشابه را یافتند که درسیستم پلیسی ثبت شده، اما معلوم نبود کدام متعلق به قاتل است.

ماموران به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند که معلوم شد او با پنج مرد اختلاف و درگیری داشته و ازسوی آنها تهدید شده است. آنها بازداشت، اما بیگناه شناخته و آزاد شدند.

در ادامه همسر مقتول به افسر تحقیق گفت: 13 سال پیش افراد غریبهای با سندسازی به احداث ساختمان غیرقانونی در ملک شوهرم در مشیریه اقدام کردند. او شکایت کرد و متهمان شناسایی و در دادگاه به بازگشت ملک به شوهرم و جریمه نقدی میلیاردی محکوم شدند.

سرانجام هفته گذشته ماموران رد خودروی قاتل فراری را به دست آوردند و راننده جوانی بازداشت شد. این راننده دانشجو مدعی شد چون پدرش با مقتول اختلاف 13 ساله داشته او را بعد از دو ساعت تعقیب کشته است. اما در جریان تحقیقات اعترافاتش را پس گرفت. ماموران متوجه شدند پدر او با مقتول اختلاف قدیمی داشته که او نیز چند روز پیش بازداشت شد. او منکر قتل شد، اما زمانی که در مظان اتهام قرار گرفت به قتل اعتراف کرد. همدست او نیز در تحقیقات بعدی بازداشت شد. پسر عامل جنایت نیز بیگناهیاش مشخص و آزاد شد.

متهم به قتل در جریان تحقیقات قضایی گفت: من و مقتول بر سر ملک او اختلاف دیرینهای داشتیم. زمانی که رای به نفع او صادر شد، از وی کینه به دل گرفته و درصدد بودم انتقام بگیرم. موضوع را با یکی از دوستانم که همسایهمان بود در میان گذاشتم که با من همراه شد. قرارشد با راهاندازی تصادف ساختگی به او آسیب بزنیم. آن روز در جستوجوی شاکی بودیم تا اینکه وی را حوالی مغازهای یافتم. او بعد از خرید سمت خودرویش رفت که با او تصادف کردیم.

با اعتراف وی، همدستش نیز گفته‌‌های او را تائید کرد. متهمان با دستور قضایی بازپرس پرونده روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی شدند تا بزودی صحنه جنایت را بازسازی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها