از آنجا که عربستان سعودی هنوز مجوزی برای زنان صادر نکرده کمپانی فورد دوره‌ای برای زنانی که هیچ تجربه‌ای از رانندگی نداشتند، برگزار کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۴۲

به گزارش خبرآنلاین، حدود 15 دانشجوی دختر برای شروع ورکشاپ در یک کلاس گردهم آمدند؛ بسیاری از آنها لباسهای گشاد عبا مانند به تن داشتند. علاوه بر اینکه آنها بیشتر موهایشان را و کمی از صورتشان را پوشانده بودند و بعضی از آنها شلوار جین و کفشهای تنیس داشتند؛ البته همراه با کیف دستی یا کولهپشتی.

این کارگاه با بحث مختصری درباره ایمنی جادهها، تصادفات رانندگی که تعداد زیادی از آنها به علت پیام دادن در حین رانندگی و استفاده از تلفن همراه است، شروع شد. سپس آنها برای به دست آوردن تجربیات بیشتر در یک فضای باز عینکهایی را به منظور شبیهسازی خواب آلودگی و گیجی ناشی از داروها یا مستی (که البته این موضوع در عربستان به علت منع الکل، احتمالا معضل نیست) به چشم زدند.

اما تجربه واقعی در پارکینگی بود پر از ماشین و آماده برای شروع رانندگی. گروهی از زنان در ماشینها نشستند در حالی که مربیان مختصات ماشین را توضیح میدادند: دنده، پدال گاز و ترمز، دماسنج، دکمههای کنترل کروز، شیشهپاکنها و... البته اتفاقات خندهداری هم افتاد؛ مثل روشنشدن ناگهانی و اشتباه شیشه پاککن. سپس مربی به یکی از زنان پشت رول گفت که پاهایش را روی پدال ترمز بگذارد و بعد کم کم شروع به حرکت کند؛ لبخندی بر صورت زن شکل گرفت و به جلو روانه شد، بقیه زنها فریاد شادی کشیدند!

همه زنانی که در کارگاه آموزش رانندگی هستند پس از گرفتن حق رانندگی میخواهند شخصا رانندگی کنند؛ بعضی از آنها ماشینهای مورد نظرشان را نیز انتخاب کردهاند. یکی از آنها آئودی میخواهد. دیگری مرسدس و یکی دیگر میخواهد راننده هندیاش را به خانه بفرستد و خودش رانندگی کند. آنها میگویند که توانایی رانندگی از وابستگیشان میکاهد و میتوانند از این پس برنامه شخصی خودشان را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها