باید آدمیان را از همان کودکی عادت داد به لمس اوراق و با لمس اوراق است که می‌شود اسباب ارتقای بینش فرهنگی را موجب شد. اگر در کشورهایی که بانی فضای مجازی و مدرنیته هستند همچنان ارتباط با کتاب حفظ شده، به همین دلیل است. آنها مدام سرمایه‌گذاری می‌کنند برای ارتباط انسان با کاغذ و قطع و اینجا محو شده‌ایم در فضای مجازی و دردسرهای آن. این درد دل‌های محمود عزیزی بازیگر پیشکسوت و استاد دانشگاه تهران است. او با این مقدمه تاکید می‌کند که مناسکی مانند کتابخانه‌گردی می‌تواند ولو در کوتاه‌مدت کمک کند به افزایش توجه به کتاب و ادبیات و ادامه می‌دهد: هرآنچه امروز بشر در اختیار دارد برآمده از میراث دیداری - شنیداری و در کنار آنها کتاب‌هایی است که این میراث را به زبان نوشتار درآورده‌اند. در کشورمان جایگاه کتاب در این سال‌ها نزول کرده است و اگر می‌بینیم در بسیاری از مسائل کلان مدیریتی دچار چالش شده‌ایم یک دلیلش همین بی‌توجهی به میراث غنی نوشتاری است.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۵۰

او به کسانی اشاره میکند که هنوز کتابخانه برایشان بهترین محل برای کسب آرامش و رسیدن به تمرکز است و این افراد را مقایسه میکند با نوکیسههایی که در خانههایشان کتابخانههای بزرگ را برای فخرفروشی با کتب حجیم میآرایند. پس از این مقایسه، عزیزی از طرح استقبال کرده و امیدوار است در کنارش، کتابخانهها غنی شوند و علاقهمندان را ناامید نکنند.

این بازیگر پیشکسوت امیدوار است این طرح به پز سیاسی بدل نشود و بهانهای باشد برای آنکه مشکلات کتابخانههای عمومی و کتابداران برطرف شود. عزیزی معتقد است که غارتگران در این ملک، کتابسوزی راهانداختند چون میدانستند اگر فرهنگ را از ایران بگیرند چیزی برای مقابله نخواهد داشت. به اعتقاد محمود عزیزی در روزگار جنگ نرم بیشتر از قبل به گسترش ارتباط با کتاب نیاز هست و تقویت کتابخانهها یعنی تقویت زیرساختهای توسعه، پس مسئولین در کتابخانهگردی حتما به دنبال دریافتن مشکلات حیطه کتابخانهها و رفع ضربتی آنها باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها