معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: رهاسازی فاضلاب به دریا تاثیر منفی بر اکوسیستم دریا و انقراض آبزیان داشته و تهدیدی علیه محیط زیست است.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۱۴

به گزارش مهر، حمید حبیبینیا در نشست بررسی وضعیت فاضلاب بوشهر اظهار داشت: تخلیه فاضلاب شهری به همراه سایر آلودگیها از صنایع باعث ایجاد بار میکروبی بالا، تجمع فلزات سنگین و سموم کشاورزی در محیطهای ساحلی میشوند.

وی اضافه کرد: تخلیه فاضلاب شهری موجب تغییر شاخصهای فیزیکی و شیمیایی آب شده و نیز باعث به خطر افتادن سلامت و کیفیت محیط زیست دریا و خاک میشود.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: در راستای ارتقاء شاخصهای بهداشتی آب و فاضلاب که با حضور 35 نفر از کارشناسان بهداشت محیط برای آموزش در مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی بوشهر و همچنین در برخی خانوارهای شهری و روستایی انجام شده است در زمینه خطرات ناشی از دفع غیربهداشتی پساب منازل، فاضلابهای کارخانجات صنعتی و کارگاههای سنتی مطالبی ارائه شد.

وی اظهار داشت: آلودگی میکروبی و اشباع فاضلاب از مواد شوینده و پساب منازل باعث آلوده شدن مناطق ساحلی، ایجاد چهره نازیبا برای محیط زیست و نگرانی شهروندان میشود و ابتلای شناگران سواحل به بیماریهای عفونی و پوستی را امکان پذیر میکند.

حبیبینیا اضافه کرد: همچنین رهاسازی فاضلاب در دریا تاثیر منفی بر اکوسیستم دریایی و انقراض آبزیان و تهدیدی علیه محیط زیست است.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح آگاهی جامعه و فرهنگ سازی بین اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان و خانوارها در زمینه حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی و جلوگیری از ورود آلایندهها همچون پساب منازل و فاضلابهای صنعتی به منابع آبی و زیستبومها بر کاهش بیماریهای انگل و رودهای و خطرات زیست محیطی و نیز افزایش سلامت عمومی موثر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها