رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری اراضی به آزاد راه تهران ـ شمال گفت: براساس تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها با بنیاد مستضعفان تخریب، ساخت و ساز و بهره‌برداری از عرصه‌های جنگلی از دستور کار خارج شد و تنها براساس قانون اراضی مرتعی و منابع طبیعی تابع شرایط و قوانین به بهره‌برداران واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۵۳

به گزارش جامجم خلیل آقایی افزود: با تلاش سازمان جنگلها، حدود هزار هکتار از اراضی جنگلی در این پروژه به منابع طبیعی بازگردانده شد، چراکه هیچگونه دخل و تصرف و دستکاری در عرصههای جنگلی نباید صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمان جنگلها به عنوان نماینده دولت برای تامین مالی پروژه اقدام به واگذاری اراضی مرتعی خواهد کرد.

وی افزود: سال 75 بنابر مصوبه دولت برای تامین مالی پروژه، 6250 هکتار اراضی ملی به آزادراه تهران ـ شمال اختصاص داده شد که مجدد به 2780 هکتار کاهش پیدا کرد.

آقایی درباره تعداد پروندههای قطع نهال و درخت در سال گذشته نیز بیان کرد: سال گذشته بیش از 2400 مورد پرونده قطع نهال و درخت داشتیم،اما امسال این رقم به 2300 مورد تقلیل یافته است.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در بخش دیگر سخنان خود با ابراز نگرانی از وضعیت ریزگردها بیان کرد: ریزگردها منشا داخلی و خارجی دارند به طوری که در شش ماه نخست سال منشا آنها خارجی و شش ماهه دوم داخلی است.

وی با اشاره به این که فعالیت اصلی ریزگردها در جنوب شرق اهواز است، افزود: 45 هزار هکتار اراضی در این منطقه کانون اصلی ریزگردها هستند که در سال 97 رهبر معظم انقلاب، 150 میلیون دلار بودجه از صندوق توسعه ملی به بحث ریزگردها اختصاص داده است.

آقایی با اشاره به این که طرح توقف بهره برداری از جنگل در برنامه ششم توسعه یکی از محورهای اساسی سازمان جنگلهاست، تصریح کرد: براساس ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه بند (ب) بهرهبرداری از جنگل را به کسی واگذار نخواهیم کرد، به این منظور هرگونه بهرهبرداری از جنگل، قاچاق محسوب میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها