پس از آن که سؤال اول نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور درباره ساماندهی سپرده‌گذاران بانک‌ها از دستور کار مجلس خارج شد، سؤال دوم نمایندگان در پنج محور اقتصادی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت. دیروز نشست مشترک نمایندگان دولت و مجلس در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴۳

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیسجمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور و ولیا... سیف رئیس بانک مرکزی به عنوان نمایندگان رئیسجمهور در این جلسه برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان سؤالکننده حضور داشتند و محور پرسشها در خصوص وضعیت بازار ارز، رکود اقتصادی و وضعیت مبادلات اقتصادی بینالمللی کشور بعد از برجام بود.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأترئیسه مجلس با اعلام خبر از دستور کار خارج شدن سؤال مربوط به سپردهگذاران از رئیسجمهور گفت: یکشنبه هفته آتی وضعیت سؤال جدید نمایندگان از رئیسجمهور مشخص میشود.

وی با اشاره به جلسه هیأترئیسه مجلس با نمایندگان سؤالکننده از رئیسجمهور گفت: این جلسه پیرامون سؤال علی وقفچی از رئیسجمهور درباره مؤسسات مالی و اعتباری بود که از توضیحات ارائه شده در این زمینه قانع نشده بودند. از آنجا که تعداد امضاکنندگان سؤال از رئیسجمهور از حد نصاب 73 نفر کمتر شد، این سؤال از دستور کار مجلس خارج شد.

وی در توضیح بیشتر روند سؤال از رئیسجمهور عنوان کرد: مطابق آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی وقتی سؤال از رئیسجمهور به کمیسیون مربوط داده شود، یک هفته فرصت وجود دارد تا درباره سؤال، توضیحاتی ارائه و به تعداد امضاها افزوده یا از آن کاسته شود و در پایان یک هفته، تعداد امضاها بسته میشود که در خصوص سؤال آقای وقفچی این تعداد به حد نصاب نرسید.

عضو هیأترئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان به روند سؤال مجتبی ذوالنوری از رئیسجمهور با محورهای مختلف که یکی از آنها مؤسسات مالی و اعتباری است، اشاره و خاطرنشان کرد: این سؤال همچنان بیش از صد امضا دارد و تا یکشنبه هفته آینده تکلیف سؤال از رئیسجمهور روشن میشود و در صورت در حد نصاب ماندن تعداد امضاها، سؤال از سوی رئیس مجلس به ریاست جمهوری ابلاغ شده و رسیدگی به آن به سال 97 میرسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز نشست مشترک نمایندگان دولت و مجلس در خصوص سؤال از رئیسجمهور را تشریح کرد.محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص نشست نمایندگان مجلس و دولت درباره سؤال از رئیسجمهور گفت: در مدت اخیر، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دو جلسه درباره سؤال نمایندگان از رئیسجمهور برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در نشست دوشنبه کمیسیون نهاوندیان معاون اقتصادی رئیسجمهور، ولیا... سیف رئیس بانک مرکزی و رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان نمایندگان رئیسجمهور در جلسه حضور یافتند و به سؤالات نمایندگان از رئیسجمهور پاسخ دادند.

پورابراهیمی داورانی افزود: محور سؤالات نمایندگان از رئیسجمهور در خصوص موضوعاتی مانند وضعیت بازار ارز، نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی اقدامات صورت گرفته اقتصادی پس از برجام و مشکل بیکاری و رکود بود.

وی ادامه داد: گزارش نشست نمایندگان دولت و مجلس در خصوص سؤال از رئیسجمهور تا سهشنبه آماده و به هیأترئیسه مجلس ارسال میشود.

پورابراهیمی داورانی با اشاره به این که تعداد امضای نمایندگان سؤالکننده از رئیسجمهور بیش از صد امضا بوده است، افزود: تعیین تکلیف در خصوص این که آیا سؤال نمایندگان مجلس از رئیسجمهور در صحن علنی مطرح میشود یا خیر، به این موضوع بستگی دارد که تعداد امضاکنندگان نامه سؤال از رئیسجمهور حداقل 73 امضا باقی بماند تا هیأترئیسه در این خصوص تصمیم بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها